شناسهٔ خبر: 36330645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نایب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد دولتی وابسته در لبنان

شیخ دعموش: آمریکایی‌ها می‌خواهند دولتی در لبنان تشکیل شود که تحت کنترل آن‌ها باشد

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد؛ شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: جنبش مردمی در لبنان که ناشی از مشکلات معیشتی و اجتماعی و اقتصادی آنهاست توسط برخی از جریان‌ها و قدرت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی ربوده شده است تا برای اهداف سیاسی و برنامه‌های مشخصی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: آمریکا و متحدانش می‌خواهند معادله سیاسی در لبنان را واژگون کنند و ساختار حکومت در این کشور به نفع خود آن‌ها بازیابی شود. به همین علت دولت لبنان را به سمت استعفا سوق دادند و از جنبش مردمی در این کشور بهره برداری کردند. آن‌ها با بستن جاده‌ها و فلج کردن کشور در روز‌های گذشته تلاش کردند شروط سیاسی خود را برای تشکیل دولت تحمیل کنند. آمریکا خواهان روی کار آمدن دولتی است که تحت کنترل این کشور باشد و اولویت‌های سیاسی اش توسط آمریکا تعیین شود و برنامه‌های مورد نظر آمریکا را اجرا کند که شامل ترسیم مرز‌ها مطابق میل اسرائیل و آغاز استخراج گاز و نفت به نفع شرکت‌های آمریکایی و اسکان دائم آوارگان و هدف قرار دادن مقاومت و متحدانش و مسئله توان موشکی مقاومت می‌شود.
حزب الله با تغییر معادله سیاسی در لبنان مخالف است و تغییر چهره سیاسی این کشور را نخواهد پذیرفت. ما خواهان دولتی پاک دست و مستقل هستیم که بتواند اعتماد همه لبنانی‌ها را به دست بیاورد و مطالبان آن‌ها را محقق سازد و به اصلاحات اقتصادی ریشه‌ای بپردازد و راه حل‌هایی تازه و مناسب برای بحران‌های معیشتی شهروندان ارائه کند

نظر شما