شناسهٔ خبر: 36330346 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارشی از آخرین وضعیت لرزه‌های آذربایجان شرقی؛

بیش از ۶۳ پس لرزه در ۱۶ ساعت/ لرزه‌ ۴.۸ ریشتری در آذربایجان شرقی

71624

پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه‌ی ۵.۹ ریشتری که بامداد امروز در آذربایجان شرقی رخ داد تا بعد از ظهر امروز به بیش از ۶۰ مورد رسید. این پس‌لرزه‌ها بین ۲.۵ تا ۴.۸ ریشتر شدت داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنا بر اطلاعات منتشر شده در مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پس از زلزله ۵.۹ ریشتری که در ساعت ۲:۱۷ بامداد امروز در آذربایجان شرقی رخ داد، تا ساعت ۱۸.۰۸ امروز(جمعه، ۱۷ آبان) بیش از ۶۰ پس‌لرزه در این استان تکرار شد که بزرگترین آن‌ها ۴.۸ ریشتر و محل آن ترکمنچای بوده است.

محل وقوع اغلب این پس‌لرزه‌ها ترکمنچای در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی بوده است. سراب نیز امروز در ساعت ۱۱:۳۱  شاهد یک زلزله ۲.۹ ریشتری در عمق ۱۸ کیلومتری زمین بوده است.

از میان ۶۱ پس‌لرزه‌ آذربایجان شرقی ۵۸ پس‌لرزه در ترکمنچای رخ داده و محل وقوع سه پس‌لرزه سراب بوده است. قدرت آخرین پس‌لرزه استان آذربایجان شرقی که در ساعت ۱۶:۳۱ رخ داده در سایت مرکز ژئوفیزیک ۲.۶ ریشتر اعلام شده و این لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ظهر امروز سربیشه و مود در خراسان جنوبی نیز شاهد دو زلزله ۳.۶ و ۳.۵ ریشتری در عمق پنج کیلومتری بوده است. علاوه بر آن، کنگ در استان هرمزگان نیز با زلزله‌ای ۳.۵ ریشتری به عمق هفت کیلومتر لرزید. جیرفت کرمان را نیز زلزله‌ای با قدرت ۳.۶ ریشتر در ساعت ۱۴:۴۴ دقیقه امروز لرزاند.

در ساعت ۲:۳۷ بامداد نیز زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۸ ریشتر و به عمق ۱۰ کیلومتر گردکشانه در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه ژئوفیزیک مشخصات آخرین پس‌لرزه‌های این استان به شرح ذیل است:

این خبر به روز رسانی شده است

نظر شما