شناسهٔ خبر: 36329213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه‌های اختلاف افکنانه استکبار است

خرم‌آباد- امام جمعه خرم‌آباد گفت: وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه‌های اختلاف افکنانه استکبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مناسبت های ماه ربیع ولادت پیامبر گرامی اسلام است.

وی با اشاره به هفته وحدت، گفت: هفته وحدت یکی از ابتکارات سرنوشت ساز امام بزرگوار ما بود که بسیاری از توطئه های استکبار جهانی را خنثی کرد. نامگذاری هفته وحدت باعث شد شیطنتی که آمریکا به دنبالش بود خنثی شود.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه یکی از توطئه های استکبار جهانی دامن زدن به انحرافات مذهبی و قومی است، افزود: راه اندازی جنگ های نیابتی مذهبی و قومی توسط گروه های تروریستی نمونه این توطئه ها است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه کشتار مسلمانان به دست یکدیگر در بلاد اسلامی توطئه دیگر استکبار است، اظهار داشت: تخریب اماکن مقدس و بارگاه ائمه مظلوم برای دامن زدن اختلاف بین شیعه و سنی بوده است، اهانت کردن به شخصیت های دینی و مذهبی دیگر توطئه است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با توطئه های استکبار باید وحدت داشت، تصریح کرد: وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه های اختلاف افکنانه استکبار است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هفته وحدت یعنی به اختلافات دامن نزنیم و شیعه و سنی درست نکنیم، گفت: توصیه همیشگی مقام معظم رهبری حفظ وحدت امت اسلامی است، پیام هایی را که برای کنگره حج می دهند دائما توصیه به وحدت است.

آیت الله میرعمادی به ۱۲ ربیع الاول و اولین نماز جمعه پیامبر در مدینه اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام در خطبه دوم نماز جمعه، دو چیز را متذکر شدند، اول این که فرمودند ای مسلمانان از دشمنان خدا غفلت نکنید و در راه خدا استقامت و جهاد کنید، پیامبر گرمی اسلام دستور به مقاومت داد.

وی تصریح کرد: جمله دومی که پیامبر اسلام به آن اشاره کردند این بود که از خدا و رسول خدا تبعیت کنید، هرکس رسول خدا را فرمان ببرد به سعادت و خوشبختی می رسد و هرکس نافرمانی کند دچار گمراهی می شود و سرانجام به هلاکت می رسد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این دو سفارش پیامبر گرامی اسلام در حقیقت نشان دادن راه سعادت و خوشبختی حکومت اسلامی در طول تاریخ است، افزود: نمونه آن را در انقلاب اسلامی ایران تجربه کردیم، مردم ما با تبعیت از ولایت به سعادتمندی رسیدند و عزت پیدا کردند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه نماز جمعه مایه برکت زندگی، سبب آمرزش گناهان و نورانیت دل و تبیین وظایف مسلمین است، ادامه داد: باید به نماز جمعه اهمیت دهیم و اهتمام جدی نسبت به آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال رهبر انقلاب سال را به عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند، نباید این فراموش شود، تصریح کرد: الان ۸ ماه گذشته است، باید جواب دهیم چقدر برای رونق تولید تلاش شده است. 

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پرهیز از اسراف و جلوگیری از ریخت و پاش ضروری است، چقدر در مراسم ها مواد غذایی اسراف می شود، در انرژی و مصرف برق و آب چقدر اسراف می شود، افزود: اگر می خواهیم به تولید کمک کنیم باید از اسراف جلوگیری کنیم.

آیت الله میرعمادی پرهیز از واردات زاید و بی رویه را دیگر مولفه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تسهیل در امر تولید برای تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی ضروری است، امر تولید تسهیل شود، افراد بهانه نیاورند و به کسانی که می خواهند کار تولیدی کنند کمک برسانند.

وی یادآور شد: منابع و درآمد ها و ثروت ها را در امر تولید سرمایه گذاری کنیم، اگر دولت درآمدی دارد درآمد را به سوی تولید سوق دهد.

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارات وارد شده به کشاورزان لرستان در سیل فروردین ماه گفت: در این راستا پرونده هایی تشکیل شد و به تعدادی کمک بلاعوض و تسهیلات ارائه شد، اما عده ای از کشاورزان هنوز خسارات سیل را نگرفته اند، هنوز به آن ها کمک نشده است و در انتظار کمک هستند. 

آیت الله میرعمادی گفت: از مسئولین می خواهیم در پرداخت خسارات کشاورزان تسریع شود. 

نظر شما