شناسهٔ خبر: 36328998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه موقت شیراز: امروز در جهان اسلام موضوعی مهمتر از مسئله وحدت نیست

امام جمعه موقت شیراز با تبریک هفته وحدت و تاکید بر انسجام بیشتر در همدلی گفت: امروز در جهان اسلام موضوعی مهمتر از مسئله وحدت نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع این است دولت و ملت در کنار هم باشند.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی باید ید واحده باشند افزود: وهابیت نه شیعه و نه سنی است و یک گروه وابسته به رژیم صهیونیستی است، ما 1400 سال با برادران اهل سنت یکی بودیم و دین و پیغمبر ما یکی است چطور وهابیت در مناطق سنی‌نشین، اهل سنت را تحریک می‌کنند این ها مشرک هستند.

رضوی اردکانی افزود: اهل سنت وهابیت را قبول ندارند، ما با برادران اهل سنت هیچ مشکلی نداریم و هزار و 400 سال در کنار آن ها برادرانه زندگی کردیم اما با حزب جاسوس وهابی نمی‌توانیم کنار بیاییم، این ها را یک گروه متحجر وابسته به اسرائیل می‌دانیم و هرجا آن ها را گیر بیاوریم قلمشان را خورد می‌کنیم. علمای اهل سنت باید مراقب رفتار وهابی‌ها باشند، باید شیعه و سنی در مقابل توطئه‌های آمریکا ید واحده باشند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: 90 درصد احکام ما با اهل سنت یکی است، امروز دشمن همه مسلمانان، آمریکا، اسرائیل، آل‌سعود و وهابیت است که باید هوشیار و مراقب تحرکات آنان باشیم. نقاط مشترک زیادی با اهل‌سنت داریم که می تواند محور وحدت باشد؛ امیدواریم مسلمانان بیدار شوند و فریب توطئه‌های دشمنان را نخورند.

رضوی اردکانی افزود: رهبر معظم انقلاب مردانه در مقابل توطئه‌های آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها ایستاده است. ملت با هوشیاری، مقاومت و ایستادگی دشمنان را شکست داده است. در هفته وحدت باید مسلمانان نشان دهند دشمن نتوانسته در آن ها نفوذ کند.

وی ادامه داد: ترفند جدید دشمنان اختلاف منطقه‌ای است و می‌خواهند در کل منطقه غرب آسیا مسلمانان را به جان هم بیندازند و جنگ‌های داخلی ایجاد کند و خلأ قدرت در کشورهای اسلامی به وجود بیاورد تا هرج و مرج کشتار شکل بگیرد.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: در سال های گذشته مشاهده کردیم آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با پول عربستان چه جنایتی را در سوریه انجام دادند.کثیف‌ترین و خشن‌ترین گروه تروریستی به نام داعش را به جان ملت‌های منطقه انداختند اما نتوانستند به هدفی که دارند دست پیدا کنند.

رضوی اردکانی اظهار کرد: خود آمریکایی‌ها بارها بیان کرده اند که ما داعش را به‌وجود آوردیم و هزینه آن را پرداخت کردند و در حال حاضر نیز از داعش حمایت می‌کنند، آن‌ها برای یک تبلیغات انتخاباتی می‌گویند رهبر داعش را کشته‌ایم که معلوم نیست درست هم باشد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان به‌دنبال ایجاد هرج و مرج در کشورهای اسلامی هستند و می‌خواهند در لبنان، عراق و سوریه هرج و مرج ایجاد کنند، گروهی را علیه ایران تحریک می‌کنند و این موج سواری دشمنان است این‌ها روی نقاط ضعف مردم انگشت می گذارند و از آن سوء استفاده می کنند.

امام جمعه موقت شیراز اظهار کرد: اگر در سوریه، لبنان و عراق جنگ به راه می‌اندازند هدف آنان ایران است لذا باید در این شرایط هوشیار باشیم. در این شرایط که رهبر معظم انقلاب روی کلمه وحدت تاکید دارند، باید هوشیار و بیدار باشیم و وحدت بین مسلمانان را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما