شناسهٔ خبر: 36328539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

وحدت تنها راه مقابله با توطئه‌های استکبار است

50178

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان حفظ وحدت و اتحاد میان ملت‌های مسلمان است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با تبریک آغاز هفته وحدت اظهار کرد: نامگذاری هفته وحدت در فاصله زمانی دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول بنا بر نقل اهل سنت و تشیع در رابطه با ولادت پیامبر(ص)، یکی از ابتکارات سرنوشت‌ساز و تاریخی امام بزرگوار بود که بسیاری از توطئه استکبار جهانی را خنثی کرد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی و راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی توسط گروه‌های تروریستی تکفیری و کشتار مسلمانان بوده که تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان حفظ وحدت و اتحاد میان ملت‌های مسلمان است.

میرعمادی تاکید کرد: استکبار از دل مسلمانان، گروه‌های تروریستی را به وجود آورد تا میان مسلمانان ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی شود؛ امروز خطری که مسلمانان را تهدید می‌کند اهل تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی است.

وی با اشاره به برپایی نخستین نماز جمعه توسط پیامبراکرم(ص) اضافه کرد: بیان مقاومت، ایستادگی و تبعیت از ولایت توسط نبی مکرم اسلام در اولین نماز جمعه برای نشان دادن راه سعادت و خوشبختی مردم در طول تاریخ بوده و نمونه‌اش را در موفقیت، عظمت و عزت مردم به واسطه انقلاب اسلامی تجربه کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: نماز جمعه از عنایات خداوند، مایه برکت زندگی، سبب آمرزش گناهان، نورانیت دل و محل تبیین وظایف مسلمین است.

وی در ادامه راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را تقویت رونق تولید، جلوگیری از ورود کالاهای زائد وارداتی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی دانست و افزود: مسولان باید توجه بیشتری به امر تولید داشته باشند و مشکلات واحدهای تولیدی را حل و فصل کنند.

میرعمادی به مشکلات ناشی از سیل و خسارت به کشاورزان اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه برخی از کشاورزان کمک‌های بلاعوض دریافت کرده‌اند اما هنوز تعداد زیادی از آنان چشم‌انتظار کمک‌های دولت برای جبران خسارت هستند که از مسئولان انتظار می‌رود برای جذب و پرداخت تسهیلات به کشاورزان استان تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما