شناسهٔ خبر: 36328509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان ملل: تعداد تروریست‌ها در ادلب سوریه «بسیار بیشتر» از 10 هزار نفر است

هماهنگ‌کننده گروه نظارتی سازمان ملل خبر داد که در استان ادلب بسیار بیشتر از 10 هزار تروریست از گروه‌های مختلف حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ادموند فیتون براون» هماهنگ‌کننده گروه نظارتی سازمان ملل درباره عناصر تروریستی حاضر در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه آماری ارائه کرد.

براون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در استان ادلب بسیار بیشتر از 10 هزار تروریست از گروه‌های مختلف حضور دارند.

وی خبر داد که گروه نظارتی سازمان ملل تعداد تروریست‌های حاضر در ادلب را بسیار بیشتر از 10 هزار عنصر می‌داند.

این مسئول سازمان ملل تصریح کرد که گروه تروریستی «حراس الدین» فقط حدود دو هزار نیرو در ادلب دارد. این گروه وابسته به گروه تروریستی «القاعده» است.

براون در عین حال اذعان کرد که «درباره تعداد گروه تروریستی داعش در این منطقه (ادلب) اطلاعی ندارم، ولی فکر می‌کنیم در این منطقه آمادگی بسیار بالایی دارند».

وی خاطر نشان کرد که فرماندهان داعش در این منطقه از سوریه، در منازل امن حضور دارند و «نمی‌توانم تعداد نیروهای داعش در ادلب را تخمین بزنم».

این مسئول سازمان ملل می‌گوید که در عراق و سوریه «بیش از آن چیزی که قبلا می‌دانستیم، پیکارجویان تروریست خارجی حضور دارند؛ به گونه‌ای که آمار و ارقام بیش از 40 هزار فرد مسلح است».

براون افزود که کشورهای عضو سازمان ملل، تعداد عناصر تروریستی که کشته شده‌اند را مد نظر دارند، ولی «ما یقین داریم که تعداد [تروریست‌های] نجات یافته، بیش از نصف (40 هزار تروریست) است؛ یعنی ما از بیش از 20 هزار نفر سخن می‌گوییم. برخی برآوردها نیز این عداد را بیش از 25 هزار نفر اعلام می‌کند».

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه در خرداد سال جاری گفت که اکنون ۹۹ درصد ادلب تحت اشغال تروریست‌ها قرار دارد، این در حالی است که ماه نوامبر سال 2018، عناصر تروریستی بر 60 درصد از ادلب سیطره داشتند.

این در حالی است که برخی آمارها از حضور بیش از 70 هزار تروریست در استان ادلب حکایت دارد؛ به گونه‌ای که خبرگزاری «ترک پرس» سال گذشته خبر داد که این 70 هزار نفر، فقط عناصر تروریستی موسوم به «معارضان» هستند و عناصری مانند النصره نیز چند هزار نفر نیرو دارند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما