شناسهٔ خبر: 36327722 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«اینیگو والنسیا» عنوان کرد:

پرسپولیس، رئال‌مادرید ایران است/ تهران مرا یاد بارسلونا می‌اندازد

مربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از حضورش در ایران گفت: پرسپولیس رئال مادرید ایران است و تهران هم مرا یاد بارسلونا می اندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اینیگو والنسیا، مربی بدنساز پرسپولیس که برای انجام برخی کارهای شخصی از تعطیلات لیگ استفاده کرده و به اسپانیا رفته، مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه ایالت ناوارا انجام داده و در آن از تجربه کار در پرسپولیس و نظرش درباره زندگی در ایران صحبت کرده است.

گزیده‌ای از این مصاحبه را می‌خوانید:
* در تابستان خواکین از فرصت مربیگری در ایران به من گفت. قبل‌تر وقتی که سرمربی تیم تودلانو بودم پیشنهاد کار در مصر به من شد اما من به دلایلی آن را رد کرده بودم. دقیقا روز 30 ژوئن بود که خواکین به من گفت "پیشنهادی با این شرایط برای کار در ایران آمده؛ اگر دوست داری با هم برویم. همین امشب باید پرواز کنیم". من فرصت زیادی برای فکر کردن نداشتم. خیلی زود با همسرم مشورت کردم و تصمیم گرفتم پیشنهاد پرسپولیس را قبول کنم. پیشنهاد پرسپولیس هم از نظر ورزشی و هم از نظر مالی طوری بود که نمی‌توانستم آن را رد کنم.

* پرسپولیس، رئال مادریدِ ایران است. تیمی با بیشترین هوادار در ایران که در فضای مجازی نیز طرفداران بی‌شماری دارد. ما باید جلوی 60 یا 70 هزار تماشاگر بازی کنیم. من سرمربی تیم تودلانو بودم و با احترام به جایی که قبلا در آن بودم، آمدن به پرسپولیس برای من قدم بزرگی در کارنامه حرفه‌ای‌ام محسوب می‌شود. این خیلی سخت است که پیشنهادی با شرایط پرسپولیس در اروپا به شما رو کند. 

* در پرسپولیس ما اکثرا 7-6 بازیکن ملی‌پوش داریم. همچنین اینجا همه امکانات لازم برای تمرین فراهم است. یک سالن بدنسازی با همه تجهیزات و هر چه که بخواهید فراهم است. 

* ما در تیم انگلیسی صحبت می‌کنیم و هیچ مشکلی برای برقراری ارتباط نداریم. با این حال یک مترجم زبان اسپانیایی هم داریم.

* تهران شهری با 14 میلیون جمعیت است و رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، سینماها و پارک‌های متعددی برای تفریح وجود دارد. در بعضی زمینه‌ها این شهر مرا یاد بارسلونا می‌اندازد. چند هفته پیش هم پدرم به تهران آمده بود و از سفرش به ایران بسیار راضی بود. من در ابتدا با تردید به ایران آمدم اما کم کم دیدم که ایران مردم مهمان‌نواز و مهربانی دارد. 

* همسر و فرزندانم در اسپانیا هستند و طبیعی است که دوری از آنها برایم خیلی سخت است. با این حال تعطیلی‌های فیفادی هست که بتوانم چند روزی آنها را ببینم. تا به حال دو بار به اسپانیا برگشته‌ام. من در پرسپولیس قرارداد یک ساله دارم با این امکان که یک سال دیگر هم تمدید شود. زمانی که می‌خواستم به پرسپولیس بروم به کالدرون گفتم که حضور در این باشگاه بزرگ و کار کردن در کنار تو که تجربه زیادی داری آنقدر برایم ارزشمند است که حاضرم مجانی هم کار کنم.

* من هر روز صبح زود بیدار می‌شوم چون باید ساعت 9 در محل تمرین باشیم. ترافیک در تهران خیلی زیاد است و بعضی روزها ممکن است بعد از تمرین یک ساعت و نیم طول بکشد تا به خانه برسیم. در زمان بیکاری، ما به پارک و رستوران‌های اطراف می‌رویم. ایران واقعا غذاهای فوق‌العاده‌ای دارد. ما در بهترین تیم ایران و یکی از بهترین تیم‌های آسیا مشغول به کار هستیم. من شنیده‌ام که 25 بازیکن و 6 مربی اسپانیایی در هند مشغول به کار هستند. به نظرم آسیا، مقصد خوبی برای مربیان و بازیکنان اسپانیایی است.

* من اهل ایالت ناوارا هستم و قبلا سه ایرانی در اوساسونا که متعلق به این ایالت است بازی کرده‌اند. قبل از دومین بازی‌مان مسعود شجاعی را دیدم و او به من گفت که از بین تمام تیم‌هایی که برایشان بازی کرده اوساسونا را بیشتر از همه دوست دارد.

* ایران تیم ملی قدرتمندی دارد که یکی از بهترین‌ها در آسیا است. ایران در جام جهانی با اسپانیا همگروه بود و با وجود باخت 1-0 عملکرد خوبی داشت. دروازه‌بان تیم ما هم در آن جام بود و پنالتی کریس رونالدو را مهار کرد. در ایران سطح بازیکنان خیلی بالاست. من از بازخوردی که در کار با آنها می‌گیرم خیلی راضی‌ام و این چیزی است که تجربه و اندوخته‌ام را بیشتر می‌کند. 
 

نظر شما