شناسهٔ خبر: 36327062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوستی با قرآن و اهل بیت مبنای وحدت است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: وقتی براساس اسلام هر مسلمانی با هر مذهبی واجب می‌داند خداوند، پیامبر، قرآن و اهل بیت را دوست بدارد، این مبنای وحدت است.

صاحب‌خبر -

حجت‌ الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: وحدت امت اسلامی بلکه همه خداپرستان عالم هم زیربناهای قوی و محکم دارد و هم ضرورت موردنیاز امروز جامعه است.

وی بیان کرد: شیعه و سنی جا دارد بر این مبنا دور هم جمع شوند تا به عزت و عظمت شایسته امت اسلامی برسند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: یکی از مهمترین مناسبت‌های این هفته میلاد مسعود پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) است که هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی گفت: اگر حب و بغض و اتحاد بر محور خدا، قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) جای خود را به هرج و مرج در دوستی و دشمنی داد و مسلمان با کافر، دوستی و با مسلمان، دشمنی کرد نتیجه آن تفرقه و انحطاط است که امروز دنیای اسلام گرفتار آن است.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه تفرقه کمتر از زلزله نیست افزود: امت اسلامی باید مواظب این فتنه بزرگ باشد چرا که در قرآن نیز ریشه ضعف دنیای اسلام در برخی آیات تفهیم شده است.

وی گفت: اکنون دنیای اسلامی گرفتار فتنه تفرقه، هرج و مرج در حب و بغض، متحد نشدن بر محور خدا و اهل بیت است که این سبب شده سعودی‌ها خود را خادم‌ الحرمین بدانند در حالی که خائن‌ الحرمین هستند و گاو شیرده شده‌اند.

خطیب جمعه بیرجند افزود: این خائنان، مسلمانان یمن، عراق، لیبی، لبنان و سایر کشورهای اسلامی را به قتل و غارت می‌رسانند و این فساد کبیر است.

وی بر ضرورت پرهیز از گرایش به سمت تفکرات وهابی تاکید کرد و گفت: اگر امروز پیامبر در میان ما بود آیا دست در دست آمریکا و اسرائیل می‌گذاشت و مسلمانان را می‌کشت یا مانند ایران از مسلمانان دفاع می‌کرد لذا افراد باید مراقب باشند گرفتار فتنه‌های وهابی نشوند.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: مردم در تاریخ بیشترین نقش را در حاکمیت حق یا باطل داشتند و هر جا در صحنه بودند موفق شدند و هرجا بی‌تفاوت بودند، وقایعی مانند کربلا به وجود آمده است.

وی مهمترین عامل در انتخاب درست را بصیرت عنوان کرد و گفت: بصیرت افزایی نیاز ضروری جامعه و مردم است تا به درستی تصمیم بگیرند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پنج شاخص برای بصیرت در دنیای امروز نیاز است گفت: اولین نکته اینکه تقابل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی تقابل فرهنگی و دینی است.

وی ادامه داد: دشمنان با دین ما مشکل دارند و اصلی‌ترین نکته در خصوص دین ناب، دین اسلام و اهل بیت است.

مختاری گفت: اسلام ناب توحید نبوی، علوی، فاطمی و حسینی با استکبار در تضاد است و هیچوقت اسلام و اسکتبار با همدیگر قابل جمع نیستند.

وی بیان کرد: اگر کسی ادعا کند بین این دو می‌توان جمع کرد دروغگو، خائن یا جاهل است، چون همانطور که توبه گرگ، مرگ است آمریکا دست از استکبار بر نمی‌دارد.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: اگر کسی ادعا کند با دیپلماسی لبخند می‌توان بین اسلام و استکبار آشتی ایجاد کرد، باید خائن باشد.

وی با تاکید بر اینکه تقابل بین اسلام ناب و استکبار همه جانبه و فراگیر است گفت: اینگونه نیست که در مسایل اجتماعی، بین المللی، هسته‌ای و موشکی تقابل داشته باشیم بلکه تقابل در همه ابعاد است.

حجت‌ الاسلام مختاری تاکید کرد: حرف انبیا، اهل بیت، امام راحل و مقام معظم رهبری این است که ما باور داریم خدا آفریدگار عالم است و باید همه زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی، اخلاق، رفتار و همه در پرتو رضای او باشد که این تفکر توحیدی ناب است اما تفکر استکباری شیطانی به این امور کار ندارد و خود را محور می‌داند.

وی گفت: حرف استکبار این است که ما به حرف او گوش کنیم و هرچه از ما می‌خواهد انجام دهیم و تابع او باشیم.

خطیب جمعه بیرجند افزود: صحبت دشمن این نیست که در هسته‌ای باشیم یا نباشیم بلکه قدم به قدم جلو می‌آیند و جز با نابودی دین ما کاری ندارند اما بدانند آرزوی سلطه بر این کشور و از بین بردن دین و دیانت ما را به گور خواهند برد.

وی گفت: به دولت و جریان سیاسی حاکم بر جامعه سفارش می‌کنیم بصیرت داشته باشند و هدف اصلی دشمن را بفهمند و به اینها اعتماد و تکیه نکنند.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: ما از گام‌های دولت در کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم اما می‌خواهیم که به این مستکبران اعتنا نکنند.

وی بیان کرد: همچنین از جریان سیاسی کشور می‌خواهیم نسبت به بازی برجام هوشیار باشند و بدانند ما تا پای جان و تا انقلاب مهدی (عج) پای انقلاب امام و پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دعوای ما با استکبار و صف‌بندی‌هایی که داخل و خارج است ریشه‌ای و اساسی است و سر دنیا نیست بلکه این تقابل تقابل ذاتی و فراگیر در همه حوزه‌های زندگی است.

وی ادامه داد: اگر به استکبار میدان دادید بدانید حد و مرز ندارند و تا براندازی دین و ایمان ما جلو خواهند آمد چون از دین و دیانت زخم خورده‌اند و از هیچ جنایتی دریغ نخواهند کرد.

وی گفت: وظیفه ما است که در همه حوزه‌ها با جدیت در صحنه باشیم و اجازه ندهیم مزدوران نفوذ کنند و حرکت تکاملی کشور به سمت ظهور را کند یا متوقف کنند.

نظر شما