شناسهٔ خبر: 36327020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

عراقچی: حفظ منافع ایران مهمتر از حفظ یک توافق است

عباس عراقچی در حاشیه «کنفرانس بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح» با بیان اینکه حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران مهمتر از حفظ یک توافق است، گفت: ایران از یک سو اراده خود را برای عمل به تعهدات برجامی و از سوی دیگر کاهش تعهدات در صورت عمل نکردن دیگر کشور‌ها به تعهداتشان را بطور شفاف نشان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عباس عراقچی افزود: در عین حال هیچ کشوری تردید ندارد که اگر ایران از منافع برجام بهره‌مند نشود، به کاهش تعهدات برجامی ادامه خواهد داد.

"عراقچی" تصریح کرد: ایران به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت داده و اگر شرایط تغییر نکند، در مسیر کاهش تعهدات حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرصت دوماهه جدید برای دیپلماسی، گفت: قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع خود روشن است و این موضوعی است که در همه محافل بین المللی مورد بحث قرار دارد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان با اشاره به انزوای بین المللی آمریکا، گفت: بسیاری از کشور‌ها، از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی، یکجانبه گرایی آمریکا را محکوم می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: حتی بسیاری از کشور‌های اروپایی نیز یکجانبه گرایی مفرط آمریکا را محکوم می‌کنند و امروزه حرکتی در سراسر جهان بر علیه این یکجانبه گرایی شکل گرفته که هر روز تقویت می‌شود.

"عراقچی"، برجام را نماد شاخص این حرکت جهانی عنوان کرد و گفت: این موضوع در همه محافل بین المللی، بحث روز است.

کنفرانس بین المللی "منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح " که از امروز با حضور مقامات و شخصیت‌های ۴۰ کشور جهان و چند نهاد مهم بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مسکو آغاز شد، سه روز ادامه خواهد یافت.

دیدار و گفتگو با مقامات کشور‌های شرکت کننده، از جمله "سرگئی ریابکوف" و "میخائیل بوگدانوف" معاونان وزیر امور خارجه روسیه و سخنرانی در نشست تخصصی برجام با حضور مذاکره کنندگان کشور‌های باقیمانده در برجام از دیگر برنامه‌های عباس عراقچی در مسکو خواهد بود.

نظر شما