شناسهٔ خبر: 36323928 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آماده باش استان‌های معین برای کمک به زلزله زدگان در آذربایجان شرقی/ ثبت خسارت در ۷ روستا

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین اقدامات هلال احمر به زلزله زدگان آذربایجان شرقی توضیح داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در پی زلزله 5.9 ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، 34 تیم عملیاتی و ارزیاب به استعداد 110 نفر نیروی عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند. تاکنون 65 روستا ارزیابی شده است و 7 روستا بیشترین خسارت داشته‌اند و مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با 30 واحد تخریبی گزارش شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: اسکان اضطراری در ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی 72 ساعته به منطقه اعزام شده است و  با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 

سلیمی با بیان اینکه در این زمین لرزه، 6 شهر، 145 روستا تحت تاثیر بوده‌اند، گفت:  زلزله 5.9 ریشتری تاکنون 40 پس لرزه داشته که بزرگترین آن 4.8 ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی‌ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 

وی همچنین در خصوص آمار مصدومان و فوتی‌ها تا این لحظه تصریح کرد: 332 نفر مصدوم ( 65 نفر آوار و 274 نفر بر اثر ترس طبق گزارش سازمان اورژانس کشور و 5 نفر از هموطنان نیز در روستای ورنکش شهرستان میانه و یک نفر در روستای ورزقان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: بر اساس آخرین گزارشی که اخذ شده است تا ساعت 8:30  صبح امروز 65 روستا ارزیابی شده است که 40 باب منزل مسکونی تخریب کامل (ورنکش، ترکمنچای، ترک)، ترک خوردگی دیوارها و ریزش برخی اماکن در 14 روستا ثبت شده است.

سلیمی گفت: اعلام آماده باش کامل به استان‌های آذربایجان شرقی، غربی،گیلان، اردبیل و زنجان، تماس با مدیران عامل و معاونین امداد و نجات استان‌های معین، برقراری ارتباط مستمر ویدئو کنفرانس با استان‌های معین و آذربایجان شرقی، بارگیری و ارسال اقلام زیستی و موادغذایی به شهرهای متاثر از حادثه و ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در مدرسه ورنکش به تعداد 60 دستگاه بخشی از اقدامات هلال احمر در این حادثه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما