شناسهٔ خبر: 36318146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیپلمات ارشد روس نتایج نشست شورای حکام آژانس را مثبت ارزیابی کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد نتایج نشست امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران مثبت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنج‌شنبه در پایان نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، نتایج این نشست را مثبت ارزیابی کرد.

این دیپلمات بلندپایه روس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با نکته‌ای مثبت پایان یافت. هم دبیرخانه آژانس و هم ایران بر آمادگی خود برای ادامه همکاری‌های سازنده به‌منظور حل‌وفصل مسائل برجسته مورد بحث در این نشست تأکید کردند.»

نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح امروز به وقت محلی در وین اتریش برگزار شد. در پایان این نشست «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بار دیگر بر ضرورت همکاری کامل و به‌موقع ایران با آژانس تأکید کرد و در عین حال خاطرنشان کرد که آژانس برای تعامل بیشتر با ایران آمادگی کامل دارد.

ایران که در اردیبهشت‌ماه سال جاری روند کاهش تعهدات هسته‌ای خود را  در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان آغاز و طی ماههای اخیر در سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده بود، روز سه‌شنبه 14 آبان رسماً از آغاز گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو خبر داد و در نخستین دقایق بامداد امروز پنج‌شنبه 16 آبان نیز سازمان انرژی اتمی ایران طی بیانیه‌ای آغاز گازدهی به تأسیسات هسته‌ای فردو را اعلام کرد.

اقدام اخیر ایران که طبق بندهای 26 و 36 برجام انجام شده، مخالفت طرف‌های اروپایی برجام و حتی آمریکا که خود با خروج از برجام باعث چنین وضعیتی شده است را در پی داشته و این کشورها تلاش می‌کنند تا ایران را برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای پیشین خود ذیل برجام تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/.

 

نظر شما