شناسهٔ خبر: 36296586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حق استفاده از حقوق شهروندی یکی از مهمترین نیازهای خانواده های اتیسم است/ مشکلات حمل و نقل افراد دارای این اختلال بررسی شود

حق استفاده از حقوق شهروندی یکی از مهمترین نیازهای خانواده های اتیسم است. مشکلات موجود در حمل و نقل افراد دارای این اختلال نیز مصداق این موضوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حق استفاده از حقوق شهروندی یکی از مهمترین نیازهای خانواده های اتیسم است. مشکلات موجود در حمل و نقل افراد دارای این اختلال نیز مصداق این موضوع است.

 امروز سه شنبه ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۹۸، آموزشهای لازم از طرف کارشناسان انجمن اتیسم ایران  برای  گروهی از پرسنل محترم فرودگاهی وکادر پرواز شرکت های هواپیمایی، در بیمارستان آتیه برگزار شد.

حدود 80 نفر از پرسنل 12شرکت هواپیمایی، پرسنل حفاظت فرودگاهی و مسئولین پرتلاش نیروی انتظامی در این کارگاه آموزشی شرکت کردند.

این 12 شرکت هواپیمایی با نام های کیش، تابان، کارون، کاسپین،  آتا، قشم، سپهدان، زاگرس، پویا، کوشاکیش ایرتور، ساها می باشد.

این کارگاه دومین کارگاه آموزشی برای شرکت های هواپیمایی و ایر لاین ها است در این کارگاه در خصوص مباحث و مشکلات افراد دارای اختلال طیف اتیسم در سفر های هوایی و چگونگی همراهی کادر پرواز و پرسنل فرودگاه ها در جهت بهبود کیفیت سفر این افراد، صحبت شد.

افراد دارای اختلال طیف اوتیسم به دلیل مشکلات عدیده حسی، متاسفانه در زمان سفر و حتی از لحظه ی تصمیم گیری خانواده برای عزیمت، دچار چالشهای جدی می شوند.

از طرفی جامعه ی عمومی به دلیل نداشتن آگاهی لازم در خصوص اتیسم و چالش های همراه این افراد، درک لازم را ندارد. 

WhatsApp Image 2019-11-05 at 16.58.44

در همین راستا از سال ۱۳۹۶،آموزش سامانه های حمل و نقل عمومی کشور اعم از فرودگاه ها،شرکت واحد اتوبوسرانی، قطار های شهری و ...در دستور کار انجمن اتیسم ایران قرار گرفته است .

در مرحله اول سامانه حمل و نقل هوایی در اولویت قرار گرفت و آموزشهای لازم در سه رده ی مختلف (حفاظت و امنیت سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و کادر پروازی شرکت های هواپیمایی مختلف) برای تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی در حال انجام می باشد.

بر اساس مکاتبات انجام‌شده با فرودگاه‌های کل کشور از ابتدای سال ۹۶ آموزش فرودگاهی انجمن اتیسم ایران تاکنون در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ، مهرآباد و شهرهای یزد کیش ،اهواز،لرستان ،ارومیه ،بوشهر،ساری،همدان،زاهدان،اراک،کرمان و اصفهان صورت گرفته است.

 

نظر شما