شناسهٔ خبر: 36294427 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و ارتش

تحریم نیرو‌های مسلح، اقدامی تبلیغاتی و از روی استیصال

اقدام اخیر رژیم استکباری آمریکا در تحریم نیروهای مسلح، تبلیغاتی، منفعلانه ودرعین حال بی خاصیت و از روی استیصال است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسيما به نقل از مرکز ارتباطات تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این بیانیه آمده است: در ۱۳ آبان ۹۸ و در روزی که ایران اسلامی فریاد استکبار ستیزی و استقلال خواهی خود را در سراسر کشور علیه دولت دیکتاتور، قلدر و مستکبر آمریکا طنین انداز کرد؛ کاخ سفید در تداوم تحریم ظالمانه علیه ملت ایران به زعم خود تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهاد‌های حاکمیت و به طور خاص نیرو‌های مسلح اعمال کرد، حال آنکه از فردای پیروزی انقلاب اسلامی، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه مجموعه نیرو‌های مسلح آغاز شده و تاکنون بدون وقفه تداوم داشته است.
مجموعه نیرو‌های مسلح کشور به گواه تجربه دوران دفاع مقدس توانست به خوبی این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند که توان بازدارندگی پیشرفته کشور در حوزه موشکی دریا، زمین و هوا، نمونه روشنی از این توانمندی‌های دفاعی است و دولت آمریکا به خوبی می‌داند که اقتدار و پیشرفت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با اتکا ​به ظرفیت‌های درون کشور حاصل شده و هیچگاه وابستگی در این حوزه وجود نداشته است.
استقامت و ایستادگی ملت ایران مقابل تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی دولت ترامپ پس از خروج آن کشور از توافق برجام، حاکمان کاخ سفید را عصبانی کرده و اکنون برای سرپوش نهادن براین فضاحت و شکست‌های پی درپی منفعلانه، به اقدامات تبلیغاتی و نمایشی رو آورده است، اقداماتی که همچون دیگر تحریم‌های گذشته محکوم به شکست است و بدون تردید ملت، دولت و حاکمیت نظام اسلامی را در پیگیری اهداف اسلامی بیش از پیش متحد و منسجم‌تر خواهد کرد.
در پایان این بیانیه تصریح شده است: ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه راهبرد‌های مقتدرانه خود، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به مراتب قوی‌تر از گذشته با تقویت وافزایش توان دفاعی و بازدارندگی با هر گونه ماجراجویی و قلدری آمریکا مقابله خواهد کرد.
 
ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام سخیف آمریکا در تحریم تعداد دیگری از مقامات لشکری و کشوری را محکوم کرد
ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای اقدام سخیف و خصمانه دولتمردان آمریکا در تحریم تعداد دیگری از مقامات لشکری و کشوری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
متن این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دولت آمریکا در ادامه سیاست ‏های خصمانه خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شماری از مقامات لشکری و کشوری را در فهرست تحریم خود قرار داده است. بدون شک دلیل این اقدام خفت‏ بار دولت آمریکا، ناتوانی آن کشور در مقابل اراده و عزت مردم ایران است.
دولت آمریکا در روز ۱۳ آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکاست، با وضع تحریم ‏های جدید علیه مقامات ایرانی عصبانیت خود را از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ از سوی دانشجویان پیرو خط امام (ره) و همچنین تداوم روحیه استکبارستیزی ملت ایران نشان داد.
مقامات کاخ سفید که از تروریسم اقتصادی خود تاکنون طرفی نبسته‌اند، اکنون سعی دارند تا با اعمال تحریم علیه برخی مقامات ارشد نظامی، اعتیاد خود به تحریم را بیش از گذشته به جهانیان نشان دهند. اما آن‌ها از این نکته غافل هستند که اولاً، به اذعان خود مقامات آمریکایی تحریم و فشار حداکثری واشنگتن فاقد کارآیی لازم بوده؛ و دوم این تحریم‌ها انسجام و همدلی ملت و نیرو‌های مسلح را روز به روز تقویت کرده است و ثابت می‌کند دستان کاخ سفید از دیگر گزینه‌ها خالی است و شیطان بزرگ برای فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران به آخر خط رسیده است و گزینه دیگری پیش روی ندارد؛ بنابراین این اقدام آمریکا بیانگر استیصال و ناتوانی واشنگتن در مقابل راهبرد مقاومت فعالانه جمهوری اسلامی ایران است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام سخیف و مضحک تأکید دارد که در کنار سایر قوای مسلح و تحت فرماندهی داهیانه مقام معظم رهبری در دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه ایستاده و راهبرد مقاومت فعال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تنها راه غلبه بر توطئه‌های دشمنان بویژه آمریکای جنایتکار می‌داند.

نظر شما