شناسهٔ خبر: 36292942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جذب دانشجو در دانشگاه بیرجند روند افزایشی دارد

محسن آیتی روز سه‌شنبه در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه بیرجند افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۸۴ دانشجو در این دانشگاه و دانشگاه‌های اقماری تحصیل می‌کنند که

صاحب‌خبر -

محسن آیتی روز سه‌شنبه در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه بیرجند افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۸۴ دانشجو در این دانشگاه و دانشگاه‌های اقماری تحصیل می‌کنند که ۱۲ هزار و ۶۸۳ دانشجو مربوط به پردیس دانشگاه بیرجند است.

وی از حضور ۳۴۵ عضو هیات علمی در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های سطح ۲ کشور با ۱۰ دانشکده، ۴۴ گروه آموزشی و ۲۱۰ رشته دایر است که نقش تاثیرگذاری در جذب دانشجو به منطقه شرق کشور و ماندگاری جمعیت دارد.

وی اظهار داشت: برای توسعه و ارتقای اعضای هیات علمی طبق برنامه مدون دانشگاه عمل کردیم تا جذب اساتید طبق حساسیت‌های علمی پایش شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند افزود: اعتقاد ما نسبت به دانشگاه نگاهی زیست بومی است و اعتقاد داریم که استعدادهای دانشجویان باید شناسایی شود و دانشجو در دانشگاه به بیشترین ظرفیت خود برسد.

وی بیان کرد: در زمینه اشتغال‌پذیری دانشجویان اقدامات قابل توجهی آغاز شده اما باید در نظر داشته باشیم که دانشگاه نقش چندانی برای ایجاد شغل ندارد اما در توانمندسازی دانشجویان می‌تواند ایفای نقش کند.

وی گفت: به دنبال افزایش و ارتقای کیفی آموزش در دانشگاه هستیم که در این ارتباط با ۱۵ دانشگاه کشور افغانستان تفاهم شده است.

آیتی توسعه آموزش الکترونیکی را از دیگر اقدامات در حوزه بین‌الملل ذکر کرد و افزود: ۱۸ آبان ماه جاری از منشور اخلاقی اساتید دانشگاه بیرجند نیز رونمایی خواهد شد.

وی از برگزاری دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: این همایش ششم آذر امسال با حضور اساتید و پژوهشگران صاحب‌نام از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند هم گفت: با توجه به تحصیل بیش از ۱۳ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند سالانه ۱۱ میلیارد تومان فقط برای طبخ غذای دانشجویان قرارداد بسته می‌شود.

محسن خورشیدزاده افزود: در بخش خوابگاهی نیز سه هزار و ۸۶۵ نفر گنجایش داریم که یک هزار و ۴۲ نفر در خوابگاه‌های دانشگاه ساماندهی شدند.

وی از جاگذاری ۹۴۰ اتاق در خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: دانشگاه بیرجند جزو ۱۰ دانشگاهی بوده است که بنیاد ۱۵ خرداد عملیات ساخت خوابگاه دانشجویی را در آن آغاز کرده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۰ درصد رسیده است.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در بخش بهداشت و درمان نیز خدمات سرم تراپی، تزریقات، پانسمان و دندانپزشکی را با خدمات دارالشفا به صورت روزانه پوشش می‌دهیم و در تمامی خوابگاه‌های دانشگاه مددکار و مشاور مستقر هستند.

وی به تجهیز آشپزخانه صنعتی در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: آمادگی عقد قرارداد با تمامی مجموعه‌های آموزش عالی استان را در این بخش داریم.

انتهای پیام

نظر شما