شناسهٔ خبر: 36280735 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

افزایش ۱۲هزارنفری ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه

خبر آنلاین : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ۱۲هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه‌ دولتی سراسر کشور در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

 منصور غلامی در جلسه شورای معاونان وزارتخانه با اشاره به اقدامات مهم وزارت علوم در افزایش ظرفیت‌های رفاهی و معیشتی دانشجویان گفت:  پرداخت و توزیع اعتبارات کمکی جهت تغذیه ویژه دانشجویی برای جبران بخشی از کسری اعتبارات تغذیه دانشجویان سراسر کشورو  پرداخت اعتبار کمکی جهت تجهیز و تعمیر ویژه جهت خوابگاه‌های دانشجویی برای جبران بخشی از کسری اعتبارات خوابگاهی دانشجویان سراسر کشور بخشی از این اقدامات است.

وی افزود: در این بخش، همچنین تفاهم‌نامه هایی به منظور ایجاد خط اعتباری و اعمال تخفیف مؤثر در خرید اقلام غذایی رستوران‌های دانشجویی منعقد شده است.

تخصیص اعتبار برای ارتقای خوابگاه ها و بهسازی آشپزخانه‌های دانشجویی

وزیر علوم ادامه داد: اختصاص حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت وام‌های دانشجویی در طول سال تحصیلی جاری، اختصاص و پرداخت مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال به منظور ارتقا، بهسازی، تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی دانشگاه‌ها و اختصاص و پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال برای ارتقاء، بهسازی و صنعتی سازی آشپزخانه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، از دیگر اقدامات در راستای افزایش ظرفیت‌های دانشجویی رفاهی و معیشتی است.

وی به افزایش وام های دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: افزایش وام شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها، افزایش وام ضروری ویژه دانشجویان دکتری، افزایش تنوع در منوی غذای دانشجویان و بازنگری آیین‌نامه ساماندهی تأسیس و نظارت بر سراهای دانشجویی غیردولتی به دانشگاه‌ها به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در اسکان دانشجویان از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

۳۵ پروژه چمن مصنوعی در دانشگاه‌های کشور آماده بهره‌برداری است

غلامی توسعه فضاهای ورزشی را یکی از راهبردهای وزارت علوم در ارتقاء میزان سلامت و نشاط دانشجویان اعلام کرد و گفت: در این زمینه،  پروژه چمن مصنوعی در ۳۵ دانشگاه و بهره‌برداری از تعداد ۲۵ پروژه کف‌پوش زمین روباز ورزشی تا پایان سال ۱۳۹۸ از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی ادامه داد: کمک به تجهیز و راه‌اندازی تعداد ۷۱ مرکز مشاوره تندرستی در ۷۱ دانشگاه کشور، کمک به تجهیز و راه‌اندازی ۱۰۷ اتاق تندرستی در ۱۰۷ دانشگاه کشور و بازدید از ۷۰ دانشگاه و ارزیابی ۹۸ دانشگاه به‌منظور بهبود کیفیت خدمات ورزشی در آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان جدیدالورود از دیگر اقدامات است که صورت گرفته است.

وی درخصوص اقداماتی که در زمینه مشاوره و سلامت دانشجویان انجام شده است، به اجرای طرح پایش سلامت روان و جسم دانشجویان جدیدالورود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها به‌صورت الکترونیکی و برگزاری هفته سلامت روان اشاره کرد.

به گفته وزیر علوم، اورژانس یار ویژه همیاران بهداشت و ارسال ۱۵ موضوع آموزشی به‌صورت بروشور و کتابچه در نسخه چاپی و فایل الکترونیکی برای دانشجویان ورودی جدید به دانشگاه‌های سراسر کشور از دیگر اقداماتی است که در زمینه مشاوره و سلامت دانشجویان صورت گرفته است.

 

نظر شما