شناسهٔ خبر: 36199546 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پلی استیشن 4 به دومین کنسول خانگی پرفروش تاریخ تبدیل شد؛ بالاتر از پلی استیشن 1

محمدسعید خزایی / TheVerge

صاحب‌خبر -

بالاخره کنسول نسل هشتمی سونی توانست از سد پلی استیشن 1 و Wii عبور کند و حالا پلی استیشن 4 پشت سر پلی استیشن 2 افسانه‌ای و در جایگاه دوم لیست پرفروش‌ترین کنسول‌های خانگی تاریخ قرار گرفته است.

پلی استیشن 4 همچنان به فروش خوب خود ادامه می‎‌دهد و با وجود اینکه به دلیل معرفی رسمی پلی استیشن 5 مقداری از فروش این کنسول کاسته شده است، اما همچنان پلتفرم بازی ژاپنی‌ها در سبد خرید بسیاری از بازیکنان قرار دارد و حالا این کنسول بر اساس گزارش مالی جدید سونی، 102.8 میلیون دستگاه فروش داشته است و دومین کنسول پرفروش تاریخ است.

در نسل هفتم به دنبال قیمت بالای پلی استیشن 3 و سیاست‌هایی که سونی داشت فروش این کنسول در سال‌های ابتدایی عرضه چندان بالا نبود و همین مسئله سبب افزایش فروش ایکس باکس 360 و محبوبیت بیشتر این کنسول در میان اکثر بازیکنان شد، اما در سال 2013 سونی از اشتباهات قبلی خود درس گرفت و با برنامه‌هایی درست نسل را آغاز کرد و این اتفاق با عملکرد ضعیف ایکس باکس وان همراه بود و PlayStation 4 به واسطه بازی‌های انحصاری قابل توجه و قدرت سخت‌افزاری مناسبی که داشت به پلتفرم اصلی بسیاری از بازیکنان تبدیل شد.

فروش پلی استیشن 4 در نیمه ابتدایی 2020 افزایش می‌یابد

با توجه به انتشار دو بازی مهم و بسیار مورد انتظار Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II بسیاری از کارشناسان معتقدن فروش پلی استیشن 4 در نیمه ابتدایی سال 2020 بیشتر از ماه‌های اخیر (نیمه دوم 2019) خواهد بود، اما طبیعتا از اواخر تابستان فروش PS4 کاهش چشمگیری خواهد داشت و بازیکنان خود را برای تهیه پلی استیشن 5 آماده می‌کنند.

پلی استیشن 4 پلی استیشن 4

هم‌اکنون پلی استیشن 2 با 155 میلیون فروش، پرفروش‌ترین کنسول است و رسیدن به همچین رقمی برای PlayStation 4 دور از ذهن به نظر می‌رسد. در جایگاه‌های سوم و چهارم پرفروش‌ترین کنسول‌ها هم به ترتیب پلی استیشن 1 و Wii و  با 102.5 و 101.6 میلیون دستگاه فروش ایستاده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما