شناسهٔ خبر: 36164942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تکذیب سفر هیأت جوانان تونسی به تل‌آویو

برخی فعالان سیاسی تونس با انتشار تصاویری از سفر یک هیأت جوانان تونسی به فلسطین اشغالی و حضور آن‌ها در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «برهان بسیس» روزنامه‌نگار و فعال سیاسی تونس تصاویری را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد و مدعی شد که این تصاویر متعلق به هیأت جوانان تونسی است که به تل‌آویو سفر کرده‌اند.

او نوشت که این جوانان در چارچوب برنامه صلح جوانان تحت نظارت پارلمان اروپا از شهر بروکسل به تل‌آویو سفر کرده‌اند و یکی از کارکنان تونسی در پارلمان اروپا سازماندهی این سفر را بر عهده داشته و سفارت آلمان در تونس نیز امور مربوط به هماهنگی و فراهم کردن روادید سفر به فلسطین اشغالی را انجام داده است.

در همین ارتباط وزارت خارجه تونس با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره سفر هیأت جوان تونسی به فلسطین اشغالی را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: «پس از کسب اطلاعات از هیأت اتحادیه اروپا در تونس، سازمان‌های اتحادیه اروپا در بروکسل و پرس‌وجو از طرف‌های فلسطینی در رام‌ها و برخی پایتخت‌های دیگر، وزارت خارجه تونس تأکید می‌کند که این خبر صحت ندارد و تصاویر منتشر شده مربوط به سفر یک هیأت اروپایی از جمله یک زن تونسی الأصل دارای تابعیت بلژیکی و عضو یک حزب سیاسی این کشور است.»

وزارت خارجه تونس همچنین تمامی طرف‌های سیاسی در این کشور را به عدم بهره‌برداری از مسئله فلسطین در مسائل سیاسی و داخلی فراخواند و تأکید کرد که مسئله فلسطین یک مسئله آزادی‌بخش ملی است که همه اقشار ملت تونس درباره آن اجماع دارند.

«قیس سعیّد» رئیس‌جمهور جدید تونس در جریان مبارزات انتخاباتی خود تأکید کرده بود که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی «خیانت بزرگی» است و هرگز اجازه ورود هیچ یهودی با گذرنامه اسرائیلی به تونس را نخواهند داد.

نظر شما