شناسهٔ خبر: 36122622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری ۲۸۰ یادواره شهدا توسط دانش‌آموزان استان قزوین

50059

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: به همت دانش‌آموزان و معلمان و مدیران بسیجی استان قرار است ۲۸۰ یادواره شهدا تا پنجم آذرماه در سطح دبیرستان‌های استان برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین و اصحاب رسانه امروز در سالن جلسات سپاه صاحب‌الامر (عج) استان برگزار شد.

رضا ابراهیمی در این نشست با بیان اینکه هفتم تا سیزدهم آبان ماه به نام بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: این نام‌گذاری در راستای ارج نهادن یاد و نام شهیدان دانش‌آموز و به‌ویژه شهید محمدحسین فهمیده صورت گرفته ازاین‌رو در طول این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۰۵عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد که مهم‌ترین برنامه تجمع و راهپیمایی دانش‌آموزان و مردم شهیدپرور استان در خیابان سپه قزوین و در سایر نقاط استان هم‌زمان با روز سیزدهم آبان ماه سالروز مبارزه با استکبار جهانی خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین عنوان کرد: سخنرانی دانش‌آموزان فعال بسیجی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و حضور سازماندهی‌شده دانش‌آموزان بسیجی در میعادگاه‌های نماز جمعه، صبحگاه مشترک دانش‌آموزان بسیجی با حضور مسئولان استانی در گلزار شهدا، رزمایش پدافند غیرعامل در ۱۴ مدرسه و نشست‌های بصیرتی و روشنگری در مدارس به‌ویژه در مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته بسیج دانش‌آموزی خواهد بود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، نمایشگاه عملکرد دانش‌آموزان بسیجی، عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و افزود: تجلیل از دانش‌آموزان نخبه علمی، فرهنگی، تجلیل از ۱۱۶ نفر از دانش‌آموزان بسیجی، اردوی یک‌روزه بازدید از لانه جاسوسی و دعوت از خانواده شهدا جهت حضور در برنامه‌های مختلف مدارس در این هفته از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در استان است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه قرار است بیش از ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان به مناسبت روز دانش‌آموز و هفته بسیج دانش‌آموزی برای دیدار با مقام معظم رهبری به تهران اعزام شوند، اعلام کرد: همچنین به همت دانش‌آموزان و معلمان و مدیران بسیجی استان قرار است ۲۸۰ یادواره شهدا تا پنجم آذرماه در سطح دبیرستان‌های استان برگزار شود که بی‌شک آثار و برکات بسیاری در سطح دانش‌آموزان در راستای شناخت و انس بیشتر با شهدا خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به برگزاری طرح ولایت در تابستان امسال اعلام کرد: طرح ولایت سال جاری با برنامه‌های مختلف و با حضور ۲۸۰ نفر از دانش‌آموزان استان برگزار شد که در حال حاضر این دانش‌آموزان به‌عنوان فرمانده بسیج دانش‌آموزی در مدارس خود مشغول به فعالیت هستند.

طرح شهید «بهنام محمدی» در راستای سند تحول بنیادین برگزار می شود

وی افزود: همچنین طرح شهید دانش‌آموز «بهنام محمدی» از طرح‌هایی است که در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در حال اجرا شدن در ۵۵ مدرسه استان است و امسال دومین سال برگزاری آن انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری تلاش داریم تا هشت تا ۱۰ میلیون جوانِ پای‌کار مؤمنِ در تراز انقلاب اسلامی در جامعه تربیت شود که بی‌شک آموزش‌وپرورش مهم‌ترین معبر این اتفاق بزرگ است.

وی با اعلام اینکه این طرح از پایه هفتم آغاز و تا زمانی که دانش‌آموزان تحصیلات خود را به اتمام رسانده و وارد دانشگاه شوند ادامه پیدا می‌کند، عنوان کرد: خانواده، مسجد و مدرسه سه رکن اساسی این طرح است و در استان شاهد همراهی مجموعه آموزش‌وپرورش با این طرح هستیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طرح شهید «بهنام محمدی» در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان همچنین انس و پیوند بیشتر آن‌ها با مسجد و توجه به انجام فرایض دینی از جمله نماز اول وقت و به جماعت در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امسال وارد دومین سال برگزاری این طرح شده‌ایم، گفت: خوشبختانه بازخوردهای این طرح در مدارس مشهود است و می‌توان گفت ارتباط خوبی بین دانش‌آموزان با مساجد و پایگاه‌های بسیج رخ داده است.

این مسئول یادآور شد: هر چند آموزش‌وپرورش آمادگی افزایش مدارس تحت پوشش ین طرح را دارد اما به دلیل در مضیقه بودن بودجه در حال حاضر بر کیفیت اجرای این طرح در مدارس مدنظر تأکید داریم.

۴۲۰۰ دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: ۴۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر استان به اردوی چهار روزه راهیان نور اعزام خواهند شد که مرحله اول ۱۱ آبان تا ۲۰ آذرماه برای دختران و آخرین مرحله اردوی راهیان نور نیز از اول بهمن‌ماه تا ۲۰ اسفندماه خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین عنوان کرد: هزینه ایاب و ذهاب برای هر دانش‌آموز در اردوی راهیان نور به‌طور تقریبی ۲۵۰ هزار تومان است که ۵۰ هزار تومان از دانش‌آموز و مابقی توسط بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل نوجوان و جوان از جمله اهداف اجرای اردوی راهیان نور دانست و افزود: خوشبختانه همواره با استقبال بسیار دانش‌آموزان جهت شرکت در اردوی راهیان نور روبرو هستیم.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: دوره‌های تداوم راهیان نور برای دانش‌آموزان بعد از برگزاری این اردو در گلزار شهدای شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا بتوانیم آثار و برکات این سفر معنوی را در بین دانش‌آموزان حفظ و آن را گسترش دهیم.

انتهای پیام

نظر شما