شناسهٔ خبر: 36114122 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

جزییات گزارش تازه بانک جهانی

چگونه رتبه جهانی کسب‌ و کار ایران بهبود یافت؟

خبرگزاری مهر

ایران در تازه‌ترین گزارش بانک جهانی از عملکرد کشورها در بهبود فضای کسب و کار در حالی یک رده ارتقا پیدا کرده که مهمترین عامل آن مجوزهای ساخت و ساز است.

صاحب‌خبر -
ایران در تازه‌ترین گزارش بانک جهانی از عملکرد کشور‌ها در بهبود فضای کسب و کار درحالی یک رده ارتقا پیدا کرده است که این نهاد برای تعیین این رتبه‌ها جزییات مختلفی را مورد بررسی قرار داده است.

در تازه‌ترین گزارش بانک جهانی درباره بهبود فضای کسب و کار ۲۰۲۰، جایگاه ایران در میان ۱۹۰ کشور مورد بررسی از رتبه ۱۲۸ با یک رتبه بهبود به ۱۲۷ رسیده است. درحالی که میانگین امتیازات ایران، این کشور را در جایگاه ۱۲۷ قرار داده، هر کدام از شاخص‌های زیرمجموعه نیز امتیازی جداگانه کسب کرده است.

براساس این گزارش، در شاخص «آغاز یک کسب و کار جدید» ایران در رتبه ضعیف ۱۷۸ قرار گرفته است. در زمینه «مجوز‌های ساخت و ساز» رتبه ایران بهتر است و در جایگاه ۷۳ قرار دارد. رتبه ایران در زمینه ثبت شرکت هم ۷۰ است.

در زمینه «دسترسی به برق» جایگاه ایران در رتبه ۱۱۳ قرار دارد، در زمینه «تامین اعتبار» رتبه ایران ۱۰۴ است و البته «حفاظت از سرمایه گذاران خرد» نیز ایران رتبه ۱۲۸ را کسب کرده است.

رتبه ایران در پرداخت مالیات در جایگاه ۱۴۴، رتبه ایران در تجارت با کشور‌های مرزی در جایگاه ۱۲۳ و در زمینه اجرایی شدن قرارداد‌ها در رتبه ۹۰ قرار دارد. جایگاه ایران در حل اختلافات نیز ۱۳۳ است؛ بنابراین در حوزه مدیریت کسب و کار بالاترین رتبه ایران در زمینه ثبت شرکت و مجوز‌های ساخت و ساز است و بدترین امتیاز در حوزه آغاز کسب و کار جدید و پرداخت مالیات هاست.

نظر شما