شناسهٔ خبر: 36089280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ورود پول‌های کثیف به انتخابات چه تبعاتی دارد؟

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه ورود پول‌های کثیف به انتخابات موجب بدآموزی و سلب اعتماد عمومی می‌شود، گفت: ضروری است قانون جامعی برای جلوگیری از پول‌های کثیف به انتخابات تصویب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد جدی با ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات شد و گفت: معتقدم باید منبع پول‌هایی که صرف تبلیغات انتخابات کاندیداها می‌شود، مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه از حیث صرف هزینه‌های کلان در انتخابات، تفاوتی میان انتخابات مجلس و یا دیگر انتخابات‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: شدت و حدّت پول‌هایی که منشأ آنها مشخص نیست، در انتخابات مجلس و برای کاندیداهای این انتخابات بیشتر است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اضافه کرد: پول‌های با منشأ نامعلوم همواره وارد عرصه انتخابات شده که باعث فساد و بر هم خوردن نظم اقتصادی کشور می‌شود.

صفری با بیان اینکه فردی که کاندیدای انتخابات مجلس شده، باید صداقت در گفتار و رفتار داشته باشد، گفت: اما بعضا شاهدیم که افراد پول‌هایی را با منابع نامشخص از افراد و اشخاصی برای تبلیغات انتخابات دریافت و صرف می‌کنند که همین امر، صداقت و امانتداری آنها برای صیانت از قانون و قانونگذاری را زیر سؤال می‌برد.

وی تصریح کرد: ضروری است که قانونی جامع برای مقابله و جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات تصویب شود تا هم با افرادی که با پیشنهاد پول‌های مسئله‌دار وارد انتخابات می‌شوند، شناسایی و برخورد شود و هم کاندیداها سال‌های متمادی از ورود به عرصه انتخابات‌ها محروم بمانند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در پایان درباره اثر ورود پول‌های کثیف به انتخابات، خاطرنشان کرد: نخستین اثر ورود پول‌های کثیف به انتخابات، بدآموزی و سلب اعتماد عمومی است، همه نهادها، به‌خصوص مجلس، تا حد امکان می‌بایست اعتماد عمومی را تقویت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما