شناسهٔ خبر: 36086421 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوگواره هنر عاشورایی برگزیدگان خود را شناخت

تهران-ایرنا-آیین افتتاحیه دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی با معرفی برگزیدگان در حوزه هنری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی با نمایش حدود ۱۵۰ اثر منتخب در بخش‌های پوستر، تصویرسازی، نقاشی و عکس و تقدیر از برگزیدگان کار خود را آغاز کرد.

پرویز اقبالی در آیین افتتاحیه این رویداد به پاس قدردانی از تلاش‌ها و زحمات در عرصه تجسمی و تصویرگری کتاب مصور «عاشورا» تقدیر شد.

پرویز اقبالی متولد ۱۲ دی‌ماه ۱۳۴۰ و دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد است.

همچنین، اسامی برگزیدگان این سوگواره عاشورایی در ۴ بخش پوستر، تصویرسازی، عکس، نقاشی به شرح زیر است:

بخش نقاشی

در این بخش شهربانو منفرد، محمدرضا عباس پور و مهدی پازوکی تجلیل شدند و در ادامه سامان جعفری به عنوان برگزیده سوم، عبدالحمید نورآبادی به عنوان برگزیده دوم و سجاد گمار به عنوان نفر اول انتخاب شدند

تصویرسازی

در این بخش از افسانه مرادی، فاطمه سادات تهرانی و منصوره باقری تجلیل شد و سپس صدیقه احمدی به عنوان برگزیده نفر سوم، هما رستمی به عنوان برگزیده دوم و میکائیل براتی به عنوان برگزیده اول معرفی شدند.

عکس

در این بخش با تقدیر از صابر قاضی، میثم ملکی قزوینی به عنوان نفر اول، اردلان حسن علیزاده برگزیده دوم و روح الله جوانی به عنوان برگزیده نخست معرفی شدند

پوستر

در بخش پوستر در ابتدا از ایمان ماندگاری، مهدی عسکری، رباب فاضل، فاطمه حقیقی و مهدی گنجی مورد تجلیل قرار گرفتند و سپس مینا جعفری به عنوان برگزیده نخست معرفی شد. لازم به ذکر هیئت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته رتبه دوم و سوم نداستند.

همچنین نمایشگاه آثار منتخب نیز تا ۱۴ آبان ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

نظر شما