شناسهٔ خبر: 36070276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

لزوم رشد و تعالی مدیریت‌های مناطق شهرداری اصفهان جهت رشد و توسعه نوین شهری

گروه شهرستانها: مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم رشد و تعالی مدیریت‌های مناطق شهرداری اصفهان اظهار داشت: با‌ بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادینِ مدل تعالی سازمانی به دنبال رشد و توسعه نوین شهری هستیم.  حمید شهبازی گفت: امروزه کسب ‌و کارها بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر از آن شده که یک فرد به تنهایی و بدون استفاده از نگاه سیستمی قادر به مدیریت باشد. وی بر لزوم همزمانی توسعه متوازن شهر و تعالی سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: مدل‌هاي تعالي سازماني، ابزاري جهت كمك به سازمان‌ها براي سنجش ميزان حرکت در مسير تعالي و رشد متوازن است که كمك مي‌كند تا با مقايسه وضع موجود و مطلوب، تفاوت‌ها را شناسايي و راه حل‌‎هاي بهينه را تعيين و اجرا کرد. شهبازی ضمن تاکید بر اهمیت منطقه از نظر موقعیت جغرافیایی، وسعت، جمعیت و ظرفیت‌های ارزش آفرینی، بیان داشت: امروز منطقه ۱۰ عزم خود را برای داشتن سازمانی متعالی در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های کلان تدوین شده در اسناد بالادستی شهر همچون اصفهان-1400 و برنامه‌های محوری شورای اسلامی شهر جزم کرده تا بتواند نقش خود را در توسعه و تعالی متوازن شهر اصفهان به درستی ایفا کند. وی از پیاده‌سازی مدل جامع و کامل EFQM در راستای تحقق تعالی سازمانی توسط مدیریت کلان شهر اصفهان خبر داد و افزود: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان به عنوان یکی از مهمترین و پرجمعیت ترین مناطق این کلان شهر اظهارنامه تعالی را تکمیل و خود را در معرض قضاوت ارزیابان قرار داده تا با شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود خود بتواند بیش از پیش در جهت توسعه شهر و رفاه شهروندان گام بردارد. مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان با اشاره بر همدلی و صمیمیت کارکنان بخش‌های مختلف مدیریت منطقه، تصریح کرد: تلاش مدیریت منطقه در راستای تحقق اهدافی همچون ارزش آفرینی مداوم، تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق مردم، کمال جویی و رضایت خالق و مخلوق است. وی تاب آوری و کسب نتایج پایدار، کیفیت ارایه خدمات به ذی‌نفعان، رهبری دور اندیش و الهام بخش، یادگیری و بهبود و نوآوری، مردم مداری و اخلاق مداری و پاسخگویی را محورهای اصلی تعالی سازمانی در منطقه 10 برشمرد و گفت: مدیریت منطقه ده شهرداری اصفهان با «تکریم» به تعالی می‌اندیشد و به آن عمل می‌کند. شهبازی در پایان با تأکید بر اهمیت تعیین چشم انداز، استراتژی‌ها، اهداف، تاکتیک‌ها و سیاست گذاری‌ها در این مدل، هدف خود را از پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی بهبود مستمر فرآیندها، چابک سازی بیشتر منطقه، ارزش آفرینی بهتر و قدم گذاردن در مسیر تعالی سازمانی در راستای خدمت بیشتر و بهتر به شهروندان عزیز ساکن در منطقه ۱۰ شهر اصفهان عنوان کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی خانواده و فضای مجازی
 در مخابرات منطقه آذربایجان غربی

گروه شهرستانها: کارگاه آموزشی با محوریت «خانواده، اخلاق و امنیت در فضای مجازی» بصورت  ویدئو کنفرانس برای کارکنان مخابرات منطقه آذربایجان غربی برگزار شد. این کارگاه آموزشی با هدف آگاه‌سازی و محافظت در برابر آسیب‌های اجتماعی و شناسایی معضلات وآسیب‌های فضای مجازی بر خانواده و ارایه راهکارهای آموزشی با مشارکت پلیس فتای تهران برگزار گردید. در این کارگاه آموزشی جناب سرهنگ حامد فخار رئیس اداره اطلاعات پلیس فتا تهران بزرگ که به عنوان مدرس این کارگاه حضور داشت: مطالبی را با محوریت استفاده صحیح از فضای مجازی، روش‌های صحیح نظارت والدین در فضای مجازی برای فرزندان، خطرات و آسیب‌های فضای سایبری و نحوه استفاده اصولی فرزندان از شبکه‌های مجازی و شیوه کنترل آنها توسط والدین مطالبی را ارایه نمود. شایان ذکر است این کارگاه آموزشی با حضور گسترده همکاران برگزار و استقبال خوبی از این کارگاه آموزشی توسط همکاران به عمل آمد.

توان همه جانبه کارکنان صنعت گاز 
در راستای استمرار و تولید پایدار در سطح کشور 

گروه شهرستانها: محمدحسین نوروزی مديرعامل شرکت پالايش گاز سرخون و قشم از آمادگی همه جانبه این شرکت برای تولید پایدار و حداکثری گاز در روزهای سرد در سال جاری خبر داد.  مهندس محمدحسین نوروزی با اعلام آمادگي همه جانبه براي استمرار توليد گاز تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در عملیات تعمیرات اساسی و تأمین قطعات یدکی و تمهیدات مورد نیاز، با یاری خداوند متعال و تلاش همکاران خدوم این شرکت آمادگی کامل به منظور تولید پایدار و حداکثری گاز در فصول سرد سال پیش‌رو مهیا است. وی در ادامه افزود: در راستای استمرار و تولید پایدار در سطح صنعت گاز کشور و با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جاری و همچنین با همت والای کارکنان توانمند خطه جنوب کشور در شرکت پالایش گاز سرخون و قشم با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته برای سال جدید روند مناسبی در عرصه خدمت‌رسانی به میهن اسلامی را خواهد داشت و گرمابخش خانه‌های هموطنان عزیز است. نوروزی با اشاره به شعار رونق تولید، توجه به تولید در داخل کشور است، تصریح کرد: در زمینه تامین قطعات از طریق شرکت‌های سازنده داخل، اقدامات موثری انجام شده است که به دنبال این امر مهم  توانسته‌ایم با همت و درایت متخصصان و کارشناسان توانمند و با تجربه این شرکت در حال حاضر، پروژه‌های عظیمی در سطح ملی در عرصه خودکفایی و خود اتکایی در پالایشگاه گاز سرخون حدود 80 درصد قطعات را از طریق سازندگان داخلی تامین کنیم. وی در خاتمه بیان کرد: امیدوار هستیم به حول و قوه الهی و با عزم همه جانبه کارکنان این شرکت در فصل سرد پیش رو نیز؛ پالایشگاه گاز سرخون همچون سال‌هاي گذشته به تبع شرکت ملي گاز ايران، با حداکثر ظرفیت در مدار تولید قرار داشته و به رسالت مهم خود جامه عمل بپوشاند.

کمبود ۱۶ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون کمبود حدود ۱۶ هزار معلم در استان وجود دارد که از طریق دانشگاه فرهنگیان با برگزاری آزمون امیدواریم مقداری از این کمبود رفع شود.به گزارش ایلنا، احمد علی موهبتی در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ۲۰۰۰ معلم هم اختصاصی سیستان و بلوچستان در خود استان از بین بومی‌های استان جذب می‌شوند. وی ادامه داد: در واقع شکاف منحنی تعداد معلم و دانش آموز که در حال افزایش بود امسال هم جهت می شود و فاصله و جهت منحنی کاهش می یابد.موهبتی افزود: تلاش معلمان، دبیران و مسئولان و اثر بخشی در کنکور قابل قبول بوده اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم. وی گفت: در حوزه نیاز فضاهای آموزشی در استان از سال ۹۳ رشد خوبی شروع شده اما در شرایط فعلی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داشته است.استاندار بیان کرد: توجه ویژه و جدی به بحث پیش دبستانی و کمک به اینکه کودک قبل اینکه وارد مدرسه شود دایره لغت دانش‌آموزان تقویت شود، نظارت جدی بر مدارس معلمان و آموزش و پرورش باشد.موهبتی افزود: کم کاری در حوزه اداری در آموزش و پرورش اصلا پذیرفته نیست همه تلاش کنند تغییر در استان بر اساس توسعه تحول و بهره‌وری انجام شود و باید به توانمند سازی نیز توجه ویژه‌ای شود.

برچسب‌ها:

نظر شما