شناسهٔ خبر: 36070196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری کردستان تشکیل شد

سنندج - ایرنا - رئیس کل دادگستری کردستان گفت: شعب ویژه و تخصصی برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شد و دستگاه قضایی با رصد رقابت کاندیداها با جدیت و قاطعیت تخلفات را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مترقب شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان اظهار داشت: استفاده از هر وسیله‌ای برای پیروزی در انتخابات امری ناشایست است و دستگاه قضایی با افرادی که بخواهند به بهانه ایجاد شور انتخاباتی از موقعیت سوء استفاده کنند، با تشکیل پرونده قضایی به تخلفات آنها در کمترین زمان ممکن رسیدگی خواهد کرد.
وی تمامی دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن استانداری کردستان را به مشارکت در برخورد با تخلفات انتخاباتی فراخواند و افزود: دادگستری در حوزه برخورد با تخلفات کارکنان دولت در انتخابات بسیار قاطع است و با مدیرانی که فضا را به نفع کاندید خاصی آماده می‌کنند بشدت برخورد خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات پیش رو تاکید کرد: مسئولین باید بسترها را برای افزایش مشارکت پرشور مردم فراهم کرده و صداو سیما و سایر رسانه‌ها نیز با انعکاس عملکرد مسئولان در خنثی سازی دسیسه‌های دشمن که در صدد القای ناامیدی مردم هستند، نقش خود را ایفا کنند.

رضا اعظمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر این نشست نیز از تشکیل این ستاد در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در این راستا یک هزار و ۳۰۰ نفر از دیده‌بان‌های مردمی برای رصد تخلفات فعال شده اند و مقرر است تا دوره های آموزشی برای مسئولین هیات‌های دیده‌بانی برگزار شود.

نظر شما