شناسهٔ خبر: 36070129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴ هزار تن برنج وارداتی در گمرک سیستان و بلوچستان ترخیص نشده‌است

زاهدان- ایرنا- نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ هزار تن برنج در یکی از انبارهای گمرک سیستان و بلوچستان وجود دارد که با توجه به فصل ممنوعیت واردات برنج اجازه ترخیص آنها داده نشده است.

صاحب‌خبر -

امیر خجسته سه‌شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: دولت برای تامین این میزان برنج ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اختصاص داده که متاسفانه برنج‌ها انبار شده و اجازه ترخیص داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به طور جد پیگیری می‌شود تا این میزان برنج وارد بازار شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌هایی که این میزان برنج را وارد کرده‌اند باید بررسی شود که چرا در زمان مقرر و تا قبل از اینکه به ممنوعیت واردات برنج برسیم به بازار عرضه نکره‌اند.

وی اظهار داشت: شکایات از سه قوه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارجاع داده می‌شود و ما در کمیسیون بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی با مفاسد به طور جد برخورد خواهیم کرد.

نهضت مبارزه با مفاسد در کشور ایجاد شده است

 نهضت مبارزه با مفاسد در سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه ایجاد شده است و مطالبات مردمی در بحث مبارزه با فساد به خوبی پیش می‌رود.

همگرایی خوبی بین مجلس شورای اسلامی، قوه‌قضاییه و قوه مجریه در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی برقرار شده است.

وی ادامه داد: پرونده واردات دام به سیستان و بلوچستان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بررسی و باید مشخص شود چرا در گمرک اظهار نشده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های ایکس‌ری در گمرکات سیستان و بلوچستان و کشور باید مدرن و بروز باشند و خلاف این موضوع در گمرکات پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان در  ۴۲ شرکت تولید پلاستیک در سیستان و بلوچستان تضییع شده بود که این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

خجسته اظهار داشت: دستگاه‌های دست‌اندرکار در زمینه مافیای سوخت و دام در سیستان و بلوچستان ورود پیدا کرده‌اند و گزارشات آن به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی ادامه داد: امکان ندارد قاچاق و تخلف از قانون انجام شود و مسئولی در آن دخالت نداشته باشد که این موضوع به طور جدی پیگیری می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در زمینه مبارزه با فساد بدون در نظر گرفتن جناح و گروه سیاسی اگر فسادی رخ داده باشد به طور جد با آن مقابله و مبارزه خواهد کرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی نباید در رابطه با مفاسد کوتاهی کنند بلکه باید به طور جد پیگیری و گزارش آن را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال کنند تا مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

خجسته تصریح کرد: ۸۵ درصد از گمرکات کشور در سه سال اخیر توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۳۴ هزار دستگاه خودرو به طور غیر قانونی ثبت سفارش شده بود که با آن برخورد شد.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق آزاد یکی از حوزه‌هایی است که این کمیسیون به آن ورود پیدا کرده تا تمام راه‌های قاچاق در کشور بسته شود.

وی بیان کرد: طرح حق کشف در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و در این رابطه با قوه قضاییه نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

خجسته ادامه داد: هر کس فسادی را کشف کند درصدی از ارزش این کشفیات به عنوان حق کشف به وی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: دارو با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد شده و افرادی در سیستان و بلوچستان این داروها را از سطح داروخانه‌های این استان جمع‌آوری و به پاکستان قاچاق می‌کردند که توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف شده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۹ میلیارد تومان ارزش داروهای کشف شده بود که به زاهدان برگشت داده شده است.


 

رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به استان‌های محروم دارند

  نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به مناطق محروم بویژه سیستان و بلوچستان، کردستان و ایلام دارند و همواره پیگیر مشکلات این استان‌ها هستند.

 وی هدف از سفر خود به سیستان و بلوچستان را بررسی میزان اشتغال بر اساس آمارهای ارائه شده در این رابطه ذکر کرد.

خجسته اظهار داشت: واقعیت‌های جامعه بویژه در خصوص میزان اشتغال گرچه تلخ است اما باید با مردم در میان گذاشته شود.

وی ادامه داد: آمارهای ارائه شده در رابطه با میزان اشتغال در سیستان و بلوچستان و حتی کشور نباید به گونه‌ای باشد که نمک بر روی زخم بپاشد.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: میزان ارائه آمار اشتغال در سیستان و بلوچستان که از سوی برخی دستگاه‌های دست‌اندر کار ارائه می‌شود باید با واقعیت‌های این استان منطبق باشد.

وی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در رابطه با اشتغال در سیستان و بلوچستان با واقعیات این استان متفاوت است، تصریح کرد: آمار بیکاری در سیستان و بلوچستان بالاست و قطعا باید فکری اساسی در این رابطه اندیشیده شود.

خجسته تاکید کرد:جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین استان‌های کشور است و مردم این استان بارها در تمام صحنه‌های انقلاب وفاداری خودشان به نظام را به اثبات رسانده‌اند.

وی تصریح کرد: نتیجه بررسی اشتغال در سیستان و بلوچستان توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بررسی و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

خجسته بیان کرد: با وجود تمام تلاش‌های استکبار جهانی که برای نا امن جلوه دادن سیستان و بلوچستان انجام شده و می‌شود اما امنیت در مرزهای این استان با هوشیاری نیروهای امنیتی و مردم به طور کامل برقرار است.

وی با قدردانی از نیروهای امنیتی و مرزداران ایران اسلامی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی بویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا استان‌های مرزی را ناامن جلوه دهند اما این توطئه آنان با همراهی و همکاری مردم با نیروهای امنیتی خنثی شده است و ما در تمام مرزهای کشور از امنیت خوبی برخوردار هستیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مرزی کشور بویژه سیستان و بلوچستان همواره در این کمیسیون رصد و پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: نا امنی در تمام کشورها وجود دارد اما ایران اسلامی با هوشیاری نیروهای امنیتی و مردم از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

نظر شما