شناسهٔ خبر: 36070116 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

روی خط شرکت‌ها

مروری بر عملکرد مالی ۹ ماهه «ثمسکن»: گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۹ ریال سود کنار

صاحب‌خبر -

   مروری بر عملکرد مالی ۹ ماهه «ثمسکن»: گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۲ ریال اعلام شده بود، افزایش ۸۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش سنا، گروه سرمایه‌گذاری مسکن با سرمایه ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوره یاد شده، مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از ۸۵۰ درصدی برخوردار است. گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزایش ۷۶ درصدی در جمع درآمدهای عملیاتی را از جمله دلایل اصلی افزایش سود هر سهم اعلام کرده است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۵۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

«ثمسکن» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۹ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوره یاد شده، با افزایش ۵ هزار و ۷۹۳ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال به ۱۱ هزار و ۱۲۲ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت با کاهش ۲۶ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال معادل ۳ هزار و ۸۳۵ میلیارد و ۹ میلیون ریال محاسبه شد.

«ثمسکن» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۹۳۵ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال به مبلغ معادل یک هزار و ۱۵۴ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲۱۸ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال سود کسب کرد. گروه سرمایه‌گذاری مسکن طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۸۴۲ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال خریداری کرد.

  اختصاص ۷۴۰ ریال سود هر سهم «فملی»: شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۷۴۰ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۴۲۹ ریال اعلام شده بود، افزایش ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت ملی صنایع مس ایران با سرمایه ۷۸ هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره یاد شده، مبلغ ۵۷ هزار و ۶۸۱ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۷۴۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از ۷۲ درصدی برخوردار است. شرکت ملی صنایع مس ایران در سال مالی جاری سرمایه خود را ۳۰ درصد افزایش داده است و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، در هر سهم خود افزایش ۷۲ درصدی را نشان داده است. این شرکت افزایش ۱۲۴ درصدی در فروش را از جمله دلایل اصلی افزایش ۱۳۱ درصدی سود خالص اعلام کرده است. «فملی» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲۵ هزار و ۷۶۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۴۲۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

  زیان هر سهم «خریخت» کاهشی بود: شرکت صنایع ریخته‎گری ایران در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲۵ ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، کاهش ۸۳ درصدی زیان مشاهده می‌شود. این شرکت طی دوره ۳ ماهه به اسفند ۹۷، سود هر سهم را ۱۵۱ ریال اعلام کرده بود.

صنایع ریخته‎گری ایران با سرمایه یک هزار و ۲۶۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد. شرکت صنایع ریخته‎گری ایران در دوره یاد شده، مبلغ ۳۱ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ ۲۵ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش ۸۳ درصدی در شناسایی زیان داشته است.

شرکت صنایع ریخته‎گری ایران در سال مالی جاری افزایش سرمایه ۲۱۶ درصدی را به ثبت رسانده است و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در زیان هر سهم ۸۳ درصد کاهش داشته است. این شرکت افزایش ۷۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال در سایر درآمدهای غیرعملیاتی را دلیل کاهش ۴۷ درصدی در زیان خالص اعلام کرده است.

«خریخت» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۶۰میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۵۱ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

 

نظر شما