شناسهٔ خبر: 36070005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مراقب آمدنیوز های جدید باشیم /همیشه پای کریمی قدوسی در میان است/کنایه کاربران خبرآنلاین به سیاستمدارانی که «فیک نیوز» می‌شوند

خبرگزاری خبرآنلاین از مخاطبان خود پرسید که «چه راهکاری دارید که سیاسیون وارد بازی فیک نیوزها و دروغ های مجازی آنها نشوند؟»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فاصله باقیمانده تا انتخابات مجلس و همزمان با سیاسی شدن فضای افکار عمومی، فیک نیوزها نیز بیشتر از قبل فعال شده اند و از چپ تا راست سیاست را بهانه شایعه‌سازی‌ها و دروغ‌های مجازی خود قرار داده‌اند.

در همین راستا، خبرگزاری خبرآنلاین از مخاطبان خود پرسید که «چه راهکاری دارید که سیاسیون وارد بازی فیک نیوزها و دروغ های مجازی آنها نشوند؟»

همیشه پای کریمی قدوسی در میان است

بخشی از مخاطبان خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال به دروغ‌پردازی‌های اخیر محمدجواد کریمی قدوسی و یکی دیگر از چهره‌های دلواپس علیه دولت اشاره کرده بودند که به بهانه بازداشت روح‌الله زم شایعاتی را منتشر کرده بودند. 

مخاطبی که نام خود را ننوشته در پاسخ به سوال خبرآنلاین نوشت: «قوه قضائیه همون طور که با روزنامه نگارها و سیاسیون درباره مسائل سیاسی برخورد میکنه، باید در مورد تهمت ها هم برخورد کنه. آقای کریمی قدوسی به بهانه نماینده بودن روزی نیست که یک دروغ منتشر نکنه. چرا نباید با کریمی قدوسی و دوستان تندروش برخورد کرد وقتی از دولت تا سپاه و قوه قضائیه اظهاراتشون رو تکذیب میکنن؟» مخاطبی هم در پاسخ به او به این نکته اشاره کرد که همین امروز سخنگوی قوه قضائیه ادعاهای کریمی قدوسی را در این باره تکذیب کرده است.

مخاطب دیگری هم دوباره به لزوم برخورد قضایی با کسانی سخن گفت که به افراد اتهامات امنیتی وارد می‌کنند. این کاربر بودن ذکر نام خود نوشت: «راهکار اینه که هرکسی ادعایی مطرح کرد و نتونست سند ارائه کنه رو مجازات کنن. یه موقع توی دعواهای سیاسی اظهارات معمولی به طرف مقابل نسبت میدن که جنبه خاصی نداره اما اگر این حرف‌ها تبدیل به اتهامات امنیتی و قضائی شد باید بررسی بشه. قوه قضائیه باید حتما برخورد کنه وگرنه اینا خودشون دارن میشن آمدنیوز جدید. اگر حرفشون راست هم بود قوه قضائیه بررسی کنه و طرف رو دستگیر کنه».

سیاسیون خودشان فیک‌نیوزند

برخی مخاطبان نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که منبع بسیاری از این فیک‌نیوزها و دروغ‌های مجازی خود سیاسیون هستند. مخاطبی نوشت: « سیاسیون ماشالا خودشون یه فیک نیوز کاملن».

مخاطب دیگری هم نوشت: «بعضی از سیاستمدارها خودشون فیک نیوز هستن».

نقش صدا و سیما در انتشار دروغ‌های مجازی

و البته مخاطبانی هم از نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در انتشار این دروغ‌های مجازی انتقاد کردند.

مخاطبی درباره نقش رسانه‌ها نوشت: «ای آقا رسانه های رسمی ما شدن فیک نیوز و دروغ گذاری به جای خبرگزاری و سایت. هی علیه همدیگه خبر دروغ میزنن دیگه چیکار میشه کرد؟»

مخاطب دیگری هم درباره ضعف عملکرد صدا و سیما نوشت: «متاسفانه به دلیل بی اعتماد شدن جامعه نسبت به صدا و سیما به عنوان منبع موثق، کلیت جامعه ترجیح می‌دهند از فضای مجازی پیگیر اخبار باشند و سیاسیون هم بخشی از همین مردم هستند.»

دیگری نوشت: «برچیده شدن انحصار صدا و سیما و مجاز شدن فعالیت شبکه های تلویزیونی خصوصی، در کنار حزبی شدن انتخابات و سیاست به طور کلی، به معنی دقیقش. تا امکان برابر -یا نسبتا برابر- اطلاع رسانی برای بازیگران سیاست به وجود نیاد، بساط شایعه سازی فیک نیوزها هم پرمشتری خواهد بود».

توصیه اخلاقی به سیاستمداران

یکی از مخاطبان خبرآنلاین نیز با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه‌السلام نوشت: « راهش تفواست و بس. اینکه هرچیزی که می‌شنویم را به زبان نیاوریم. امیرالمومنین می‌فرماید میان حق و باطل چهار انگشت فاصله است. فاصله گوش یا چشم. آنچه گوش می‌شنود باطل است و آنچه چشم می‌بیند حق است».

۲۷۲۱۷

برچسب‌ها:

نظر شما