شناسهٔ خبر: 36069597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

غرب با شعار حمایت از حقوق زنان به دنبال تحقق اهداف سرمایه‌داری خود است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اینکه بسیاری از کشورهای غربی که از حمایت از حقوق زنان سخن می‌گویند به این دلیل است که به اهداف سرمایه‌داری خود دست پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جمع بانوان شهر الوند از توابع استان قزوین اظهار داشت: شعار حمایت از حقوق زنان در سال‌های گذشته به یکی از عامه پسندترین شعارها در دنیای غرب تبدل شده است و عده‌ای تلاش کردند تا با ظاهرسازی در این حوزه مردم فریبی کنند درحالی‌که نظام سرمایه‌داری و توسعه این مسئله مهم‌ترین هدف غربی‌ها در این مسیر بوده است و حقوق واقعی زنان هیچگاه برای آنها مدنظر نبوده است.

وی عنوان کرد: همین اختلافی که در مسئله زن و مرد نیز به وجود آمده است به همین دلیل است که با این تفرقه به سودجویی‌هایشان برسند در حالی‌که اسلام هزاران سال پیش از این در خصوص حقوق و مسئله برابر زن و مرد سخن گفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: زنان و مردان از دید اسلام و قرآن جز در میزان تقوا و کرامت و رعایت حدود الهی تفاوتی ندارند و تفاوت‌هایی که در ذات آن‌ها بنا نهاده شده است به دلیل تفاوت نقشی است که به آنها سپرده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: دردین مبین اسلام حق و عدالت محوریت بسیاری از امور است این در حالی است که جوامع غربی با سوء استفاده از این عنوان تلاش کرده‌اند به اهداف خود برسند.

وی تاکید کرد: ارزشی جز ارزش‌های انسانی و اخلاقی در دین اسلام معنا ندارد و این که فردی به واسطه جنسیت خود احساس برتری کند به هیچ عنوان قابل قبول نیست و برای حفظ و ترویج این ارزش‌ها نیز راهکارهایی از سوی دین بیان شده است که افراد اگر خواستار رسیدن به درجات عالی‌تری هستند باید با افزایش تقوای خود این مسیر را بپیمایند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز این مسئله به وفور قابل مشاهده است که بارها در خصوص برابری زن و مرد سخن گفته‌اند و تلاش کرده‌اند تا به بنی آدم بیاموزند تقوا و کرامت انسانی تنها تفاوت بین آدم‌هاست و جنسیت معیار برتری افراد نیست./1350/

نظر شما