شناسهٔ خبر: 36069391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پیونگ‌یانگ: خصومت امریکا عامل بن‌بست در مذاکرات است

روزنامه جوان

همزمان با اقدام وزارت دادگستری امریکا در مصادره یک کشتی باری کره‌شمالی که به بهانه عدم پایبندی به تحریم‌های امریکا توقیف شده بود، یک ژنرال بلندپایه ارتش کره‌شمالی با انتقاد از اقدامات واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ، گفت رویکرد خصومت‌آمیز امریکا به بروز بن‌بست در مذاکرات دو کشور منجر شده است.

صاحب‌خبر -
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، یک ژنرال ارشد ارتش کره‌شمالی روز دو شنبه با انتقاد از رویکرد خصومت‌آمیز واشنگتن علیه کره‌شمالی، امریکا را به ایجاد بن‌بست در مذاکرات دو کشور متهم کرد.

به نوشته نشریه «گلوبال‌تایمز»، ژنرال «کیم هیونگ ریونگ» معاون وزارت نیرو‌های مسلح خلق کره‌شمالی که در کنفرانس امنیتی «شیانگشان» چین صحبت می‌کرد، گفت پیونگ‌یانگ برای ایجاد ثبات در شبه‌جزیره کره تلاش کرده و در عین حال با نیرو‌های متخاصمی که به دنبال نقض تمامیت ارضی کره‌شمالی هستند، در حال مبارزه است.

کیم گفت با وجود تلاش‌های پیونگ‌یانگ برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، «اقدامات خصمانه ایالات متحده» گفتگو‌های طرفین را به سمت چرخه‌ای مداوم از منازعه و بن‌بست پیش برده است.

امریکا و کره‌شمالی در دو سال اخیر چندین دور مذاکره از جمله در سطح سران دو کشور انجام داده‌اند. با وجود گام‌های کره‌شمالی در جهت محدود کردن برنامه موشکی و اتمی، واشنگتن تاکنون از کاهش تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ خودداری کرده و مرتباً فهرست افراد و شرکت‌های کره‌شمالی را که تحریم شده‌اند، طولانی‌تر کرده است.
دور تازه گفتگو‌های امریکا و کره‌شمالی دو هفته پیش در شهر استکهلم سوئد برگزار شد. بعد از آن گفت‌وگوها، پیونگ‌یانگ مذاکرات امریکا را «مشمئزکننده» خواند و اعلام کرد تا زمانی که رویکرد خصمانه واشنگتن تغییر نکند، پیونگ‌یانگ دیگر در این گفتگو‌ها مشارکت نخواهد داشت.

در تازه‌ترین اقدام ضد پیونگ‌یانگ مقام‌های وزارت دادگستری امریکا روز دو شنبه اعلام کردند کشتی «وایز آنست» کره‌شمالی را که سال گذشته میلادی در حال انتقال زغال سنگ و ماشین‌آلات صنعتی به کره‌شمالی بوده و در آب‌های اندونزی توقیف شده بود، مصادره کرده است.

افزایش هزینه‌های دفاعی کره‌جنوبی
رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در جریان سخنرانی روز سه شنبه برای تعیین بودجه با اعلام اینکه هزینه‌های دفاعی را بالا می‌برد، به کره‌شمالی تأکید کرد به مذاکرات برگردد.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی با تأکید بر اینکه دفاع قوی برای تعیین سرنوشت بسیار مهم و حساس است، گفت: سئول هزینه‌های دفاعی خود را تا ۷ درصد در سال آتی میلادی افزایش می‌دهد و به بیش از ۴۲ میلیارد دلار می‌رساند. ما با تقویت نسل جدیدی از زیردریایی‌ها و ماهواره‌های نظارتی سیستم دفاع مرکزی خود را تقویت می‌کنیم.

نظر شما