شناسهٔ خبر: 36069218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان:

۱۲۸ عنوان برنامه هفته وقف در گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: همزمان با هفته وقف ۱۲۸ عنوان برنامه در استان گلستان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد» شامگاه امروز(سه شنبه 30 مهر) در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از چهارم آبان هفته وقف را در پیش داریم و در طول این هفته برنامه های مختلفی فرهنگی، قرآنی، هنری و ... در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه 128 عنوان برنامه در مرکز و شهرستان ها در طول هفته وقف در نظر گرفته شده است، بیان کرد: افتتاح پروژه های عمرانی در جوار آستان امامزادگان، افتتاح پروژه های عمرانی در موقوفات، زنگ انشاء وقف به صورت متمرکز با هدف آشنایی دانش آموزان با سنت حسنه وقف، تسهیلگری در حوزه مستاجران، برگزاری همایش قرآنی و... در این هفته در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: سنت حسنه وقف کارکردهای مختلفی دارد و در نگاه جدید مدیریت وقف کشور، حجت الاسلام خاموشی،  تسهیلگری نسبت به مستأجران و افزایش کارکرد و اقدامات عمرانی و اقتصادی در موقوفاتی که مستعد هستند در نظر گرفته است.

 

وی متذکر شد: در طول هفته وقف 66 پروژه عمرانی به مساحت26 هزار متر مربع با اعتبار 14 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و این پروژه ها در راستای توسعه و راه اندازی زائر سراها، شبستان ها و مراکز فرهنگی و ... است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: 21 پروژه در حوزه بازآفرینی شهری در استان گلستان  که با همکاری ادره کل  راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اوقاف و شهرداری گرگان در بقایای تاریخی و تکایا به ثمر رسیده در هفته وقف به بهره برداری خواهد رسید.

 

حجت الاسلام سلیمانی‎فرد با بیان اینکه 8 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است، متذکر شد: این پروژه ها شامل مدرسه صالحیه، مدرسه سادات، تکایای دوشنبه ای و امامزاده راضیه و مرضیه است.

 

وی بیان کرد: همچنین در هفته وقف افتتاح 9 پروژه با اعتبار 32 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند به بهره برداری می رسد و بزرگترین پروژه مسکونی و تجاری و خدماتی گرگان در چاله باغ اشاره کرد که 102 باب مسکونی و تجاری ایجاد شده که نیت واقف تعزیه داری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)  و خیر رساندن بوده که از مواهب آن  همشهریان بهرمند می شوند.

 

نظر شما