شناسهٔ خبر: 36069163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حسن‌بیگی:

به هم‌ریختگی پازل گروه B، ائتلاف علیه ایران را منتفی کرد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی جوان آنلاین: برکناری بولتون، اصرار بن‌سلمان به میانجیگری و کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو، پازل گروه B را به هم ریخت، بنابراین دیگر نمی‌توانند علیه ایران ائتلاف کنند.
ابوالفضل حسن‌بیگی در گفتگو با خانه‌ملت، در واکنش به انصراف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از تشکیل کابینه گفت: پازل گروه B به هم ریخته است، گروه B اصطلاحی است که محمدجواد ظریف در یک نبرد توئیتری برای ائتلاف ضدایرانی بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی)، بن‌سلمان (ولیعهد رژیم سعودی) و بولتون (مشاور امنیت ملی دولت امریکا) به کار برد.
وی تصریح کرد: با روی کار آمدن ترامپ شرایط بین‌المللی به نوعی شد که امریکا در سطح بین‌المللی افول کرد و جهان تک‌قطبی به جهان چندقطبی تبدیل شد. رئیس‌جمهور امریکا با خروج از برجام گاف بزرگی داد. پیش از آن و پس از توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ نگاه مثبت جهانی به آینده عاری از جنگ بود، اما با خروج ترامپ از برجام بدبینی ملت‌ها نسبت به امریکایی‌ها مضاعف شد، اما این شرایط پایدار نماند و جان بولتون به عنوان یکی از اجزای گروه B کنار گذاشته شد.
نماینده دامغان افزود: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز جنگی ناجوانمردانه علیه مردم یمن آغاز کرد، اما یمنی‌ها اقدامات عظیمی علاوه بر مقاومت جانانه انجام دادند و با هدف قرار دادن آرامکو شکست بزرگی برای سعودی‌ها رقم زدند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیروزی مردم عراق، سوریه، لبنان و حزب‌الله را یادآور شد و گفت: داعش و امریکا در منطقه شکست خوردند، مردم اسرائیل نیز متوجه قدرت «مقاومت» شدند. امروز جنگ‌های ۵۵ روزه به یک ساعته تبدیل شده است، از این رو حزب نتانیاهو رأی لازم را کسب نکرد و حتی با پول عربستان و امریکا نتوانست دولت ائتلافی را تشکیل دهد زیرا گروه‌ها حاضر به همکاری با وی نشدند.
حسن بیگی ادامه داد: ترامپ مجبور شد جان بولتون را کنار بگذارد، بن سلمان نیز به دنبال میانجیگری است تا از فروپاشی داخلی جلوگیری کند. اعلام حضور حزب‌الله نیز مردم اسرائیل را علیه سیاست‌های نتانیاهو کرد، بنابراین گروه B قدرت، مشروعیت و مقبولیت خود را از دست داد و دیگر نمی‌توانند علیه ایران ائتلاف کنند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از گردنه صعب‌العبور تحریم‌ها گذشته است و امریکا و سایر همراهانش هم بیش از این نمی‌توانند به ایران فشار بیاورند، زیرا «مقاومت» به عنوان ابرقدرت در منطقه خودنمایی می‌کند. ایران نیز در مقابل زیاده‌خواهی امریکا و اصحابش امور خود را پیش می‌برد.

نظر شما