شناسهٔ خبر: 36068237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر:

توسعه کسب و کارهای اینترنتی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

بوشهر - رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: توسعه کسب و کارهای اینترنتی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  علی احمدی زاده عصر سه‌شنبه در افتتاح دفتر استانداردسازی جهاددانشگاهی شریف و بوشهر اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات حوزه جهاد دانشگاهی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

وی یکی از مشکلات استان بوشهر را نداشتن فضای مناسب برای سنجش استاندارد در کالاهای وارداتی دانست و اضافه کرد: در گذشته کالاهای وارد شده از گمرکات استان، جایی برای استانداردسازی نداشت.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر افزود: با همکاری مجموعه جهاددانشگاهی صنعتی شریف و انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد بوشهر، نمونه های وارد شده از گمرک از طریق سازمان استاندارد به دفتر استانداردسازی معرفی و با ارسال به آزمایشگاه شریف نتیجه اعلام شود.

وی بیان کرد: از زمان شروع به کار جهاددانشگاهی در استان به دنبال شناسایی خلاها و کمبودهای موجود و برطرف کردن آنها بوده ایم، برای نمونه در حوزه آموزش پزشکی ضعف زیادی داشتیم و سعی کردیم این مشکل را برطرف کنیم.

احمدی‌زاده افزود: در حوزه آموزش پزشکی متولی وجود نداشت و جهاددانشگاهی با اخذ مجوزهای لازم، به صورت رسمی در حال برگزاری دوره های مهارتی علوم پزشکی در استان است و اکنون در کنار دوره های آموزشی اشتغال محور تعریف شده در بحث های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، و همچنین در زمینه کمک پرستاری، فوریت های پزشکی و اورژانس و امدادگر، نسخه نویسی، دستیار دندانپزشک، تربیت نیروی پذیرش و آزمایشگاه، و... برای نیروهای سراسر استان تبیین دوره شده و ارائه آموزش انجام می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر تصریح کرد: طی حدود دو سال و نیم فعالیت آموزشی بیش از پنج هزار نفر و ایجاد حدود دو هزار نفر شغل مستقیم با قابلیت آدرس‌دهی از افتخارات جهاد دانشگاهی بوشهر است که این فارغ از آمار پارس جنوبی و حوزه نفت و گاز است.

احمدی زاده با بیان اینکه به دنبال فعالیت‌های جدید در حوزه کسب و کارهای اینترنتی هستیم، ادامه داد: در قرارداد جدید با وزارت کار نیز با اخذ مجوز برای ایجاد ۲ هزار شغل در عرصه مشاغل خانگی برنامه ریزی صورت گرفته است.

نظر شما