شناسهٔ خبر: 36067950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت وفات پیامبر اسلام(ص)؛

بزرگترین آش نذری جهان ۲۸ صفر در شیراز طبخ می شود

شیراز_مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی – مذهبی کمیل شیراز گفت: نزدیک به ۵٠٠ نفر در پخت بزرگترین آش نذری جهان در شیراز مشارکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسلامی شامگاه سه شنبه در نشستی خبری طبخ آش نذری ۲۸ صفر در شیراز بیان کرد: بیستمین سالی است که آش طبخ خواهد شد در ابتدا این آش یک تن بود و اکنون به ٨۴ تن رسیده و یک طبخ کاملا مردمی بوده و خواهد بود. 

وی در خصوص روند پخت این آش عنوان کرد: در گام اول و از روز پنجشنبه روند پخت این آش آغاز شده و به مرور زمان مواد لازم به این اش اضافه خواهند شد

اسلامی با اشاره به فعالیت خیرین در پخت آش نذری اظهار کرد: نزدیک به هزار نفر در پخت فعالیت می کنند اما در مجموع نزدیک به ۵٠٠ نفر در پخت آش نذری به صورت مستمر حضور دارند.

وی در خصوص جذب نذورات مالی افراد نیز تاکید کرد: هزینه طبخ این آش کاملا مردمی و نذورات است که خود مردم پرداخت می کنند یا مواد پخت آش را ارائه می کنند.

وی با اشاره به حضور همیشگی خیرین نیز افزود: در پخت این اش دو قلم اصلی گوشت و برنج توسط خیرین همیشگی تامین می شود.

اسلامی در خصوص نحوه توزیع نیز بیان کرد: زمان توزیع این آش نذری از ساعت ۵ صبح روز بیست و هشتم صفر است و جامعه هدف این اش نیز افراد بی بضاعت، مستمندان و مراجعه کنندگان به محل پخت آش نذری خواهد بود و پیش بینی می شود نزدیک به ۶۵ هزار نفر از این نذر بهره مند شوند. 

او تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای جذب خیران وجود ندارد و سعی شده از تمامی ظرفیت های خیرین استان بهره برده شود. 

مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی-مذهبی کمیل در خصوص ثبت معنوی این اش نذری نیز عنوان کرد: مستند سازی برای ثبت معنوی این اقدام صورت گرفت اما ایراداتی در این خصوص مطرح شد که تاکنون این موضوع هنوز ثبت معنوی نشده است.

نظر شما