شناسهٔ خبر: 36067822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری مصوبات سفر«نوبخت» به خراسان‌جنوبی/ اختصاص 5 میلیارد تومان به حوزه ورزش و جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به سهم ۱۶ میلیارد و 500 میلیون تومانی حوزه ورزش و جوانان در سفر «نوبخت» به بیرجند، گفت: در راستای توسعه و تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام مناطق روستایی و مناطق کم‌برخوردار مبلغ پنج میلیارد تومان در سال ۹۸ اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند از دیدارش با خسرو ارتقایی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌ها و پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در مرکز و شهرستان‌های استان خراسان‌جنوبی موضوع مطالبات پیمانکاران مطرح شد.

وی با تأکید بر ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اغلب پروژه‌های ناتمام ورزشی خراسان‌جنوبی، افزود: چنانچه اعتبارات به موقع تخصیص پیدا نکند پروژه‌ها دچار فرسایش ابنیه‌ای خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی کشور به منظور بازدید و بررسی وضعیت موجود اماکن ورزشی ناتمام استان هفته آینده به استان سفر می‌کند تا در خصوص تخصیص اعتبار از منابع ملی و استانی با مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان رایزنی لازم را انجام دهد.

عزیزی یادآور شد: در دیدار با کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گزارشی از پروژه‌های نیمه تمام  ورزشی خراسان‌جنوبی به نواقص پروژه شاخص استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند ارائه و برای پیگیر رفع نواقص این پروژه از قبیل احداث پارکینگ، زمین چمن تمرین، حصارکشی و پیست تارتان در این مجموعه رایزنی لازم انجام و در راستای توسعه فوتبال خراسان‌جنوبی زمینه تحویل قطعی این پروژه به مجموعه ورزش استان فراهم گردید.

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای توسعه ورزش مناطق روستایی

وی در ارتباط با واریز اعتبارات اختصاص یافته به تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی در سفر دکتر نوبخت به بیرجند، خاطرنشان کرد: با توجه به سهم ۱۶ میلیارد و 500 میلیون تومانی ورزش و جوانان از اعتبارات مصوب این سفر، مبلغ پنج میلیارد در سال ۱۳۹۸ برای توسعه و تکمیل پروژهای نیمه تمام ورزشی روستاها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی ادامه داد: در ارتباط با تخصیص و جذب ۱۱ میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار باقی‌مانده سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با توجه به مطالبات به حق جوانان مناطق کمتر برخوردار استان به‌طور جد پیگیری خواهد شد.

عزیزی در ارتباط با مصوبات سفر رضا حجتی مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی، بیان داشت: با اختصاص اعتبار 500 میلیون تومان مصوبه این سفر نسبت به خرید اقلام مصرفی ورزشی اقدام و در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی و مناطق عشایری با کمک مجمع خیرین ورزشیار پروژه احداث گود باستانی در روستاها پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به سفرهای مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی و قول تجهیز  و راه‌اندازی ۱۰۰ باب خانه ورزش روستایی در روستاهای استان، گفت: مقرر شد با پیگیری دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت در بخش دوم اعتبارات ابلاغی به استان‌ها این مهم محقق شود.

میزبانی خراسان‌جنوبی از جام خوشه‌چین و تیم ملی بدمینتون

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در رابطه با بحث میزبانی مسابقات جام خوشه‌چین روستاییان و عشایر منطقه پنج کشور، تصریح کرد: این جام ۱۶ تا ۱۸ آبان‌ماه با حضور ورزشکاران استان‌های خراسان‌جنوبی،کرمان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان و یزد در شهرستان‌های سرایان و قاینات برگزار می‌شود.

عزیزی همچنین یادآور شد: در پی دیدار و تبادل نظر با محمدرضا پوریا و وجود پتانسیل و ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی مقرر شد پس از بررسی زیرساخت‌ها میزبانی‌های کمپ تمرین مشترک تیم ملی بدمینتون ایران و افغانستان در نیمه اول آذرماه در شهرستان بیرجند برگزار شود.

انتهای‌پیام/69014/ج

نظر شما