شناسهٔ خبر: 36067389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«بسته خبری ۲۴» استان‌ها

از ورود پیکرهای ۷۰ شهید به کشور تا درخواست سفیر بنگلادش برای گسترش روابط با ایران

استانها - ایرنا – صادرات کالاهای گلستان به ۴ قاره جهان، ورود پیکرهای ۷۰ شهید از شلمچه، ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار، درخواست سفیر بنگلادش برای تنوع روابط با ایران و درخواست حناچی از سفیر ایتالیا برای گشایش کاخ کامران میرزا به روی شهروندان تهرانی از جمله مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

پهپاد فرود  آمده در خوزستان مربوط به نیروهای خودی است                                                                            

 فرماندار شوشتر گفت: پهپاد فرود آمده در بخش شعیبیه این شهرستان مربوط به یکی از ارگان‌های نظامی داخلی بوده است.

حسین پنبه دانه پور بیان کرد: این پهپاد در حال انجام مانور و آزمایش بوده که در حوالی روستای مگرنات به زمین فرود آمد.    

مشکل تمدید نشدن دفترچه های بیمه کارگران هفته تپه رفع شد              

 سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش گفت: مشکل تمدید نشدن دفترچه های بیمه کارگران هفت تپه از امروز چهارشنبه برطرف شده و کارگران می توانند بدون هیچ مشکلی دفترچه بیمه خود را تمدید کنند.

سامر تمیمی افزود: رفع مشکل تمدید دفترچه بیمه کارگران هفت تپه باپیگیری جدی مدیرکل تعاونْ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و مساعدت استاندار محقق شد.

کالاهای گلستان به ۴ قاره جهان صادر می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: محصولات تولیدی گلستان پس از تلاش موثر در راستای افزایش کیفیت و مرغوبیت به قاره‌های اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا و برخی کشورهای قاره آسیا صادر می‌شود.

حسین طلوعیان اظهار داشت: امسال ۲۵۷ هزار تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از این استان شمالی به ۳۱ کشور دنیا در قاره های گوناگون از جمله تونس، غنا، آرژانتین، مالزی، کویت، برزیل، امارات متحده عربی، مالزی، سوریه، صربستان و تاجیکستان صادر شده است.

پیکرهای ۷۰ شهید از شلمچه وارد خاک وطن می‌شوند

فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای پاک و مطهر ۷۰ شهید دوران دفاع مقدس دوشنبه هفته آینده از طریق مرز شلمچه وارد خاک وطن می شوند.

سرهنگ حسین عشقی اظهار داشت: پیکرهای این شهدا از مناطق عملیاتی محرم، والفجریک، کربلای پنج، بیت المقدس هفت، رمضان، قدس، بدر و تک دشمن کشف شده است.

ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار کلنگ زنی شد

عملیات ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار امروز / چهارشنبه / با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات اجرایی برج کنترل بندر شهیدبهشتی چابهار با پیش‌بینی ۳۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته می‌شود.

تجربه پنج کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده استفاده شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در صحن علنی مجلس نیز ارایه شد، تجربه پنج کشور مورد استفاده قرار گرفته و از آنها به صورت پایلوت بازدید شده است.

معصومه آقاپور افزود: همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی در تدوین و اصلاح این لایحه نقش اساسی داشته اند.

بنگلادش خواهان تنوع روابط خود با ایران است

سفیر جمهوری خلق بنگلادش در ایران گفت: داکا به دنبال افزایش و تنوع بخشی روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

«ا.ف.م گوسال اعظم سارکار» روز چهارشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: ایران و بنگلادش در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های خوبی برخوردارند که باید با توسعه روابط و رفت و آمد مقامات ۲ کشور زمینه بهره برداری از این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شود.

افزون‌بر پنج هزار سیستان و بلوچستانی ویزیت رایگان شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۹۱۰ نفر از مردم این استان در ۶ ماهه نخست امسال توسط پزشکان کاروان‌های سلامت هلال احمر به طور رایگان ویزیت شدند.

رسول راشکی اظهار داشت: ۱۴ کاروان سلامت با هدف رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم سیستان و بلوچستان به مناطق محروم این استان اعزام شدند.

کمبود انسولین داروخانه‌های کرمان برطرف می‌شود

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: انسولین نوع 'نُوو رپید' اکنون در حال ترخیص از گمرک است و به‌زودی این دارو در داروخانه‌های کرمان تامین و به بیماران عرضه می‌شود.

محمد حسیبی افزود: تمامی انواع انسولین غیر از یک نوع قلمی نوو رپید در بازار کرمان موجود است و آمار این نوع انسولین به علت مشکلات گمرکی به تدریج رو به کاهش رفته و به صفر رسیده است.

حناچی: در کاخ کامران میرزا برای بازدید شهروندان باز شود

شهردار تهران در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران با بیان اینکه کاخ کامران میرزا که در اختیار سفارت ایتالیاست یکی از قدیمی‌ترین بناها و جاذبه‌های پایتخت به شمار می‌رود، پیشنهاد داد: گاهی درهای این مکان برای برنامه‌های فرهنگی باز شود تا شهروندان از فضای آن لذت ببرند.

پیروز حناچی خطاب به «جوزپه پرونه» گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند زمینه تعاملات ما باشد، گردشگری است؛ موضوعی که می‌دانم ایتالیا سرمایه‌گذاری زیادی در آن کرده اما ما در این زمینه ضعف داریم، اگرچه از میراث فرهنگی و تاریخی فوق‌العاده‌ای برخورداریم.

عضو هیات رییسه مجلس در باره پیامدهای انتقال آب دریای خزر هشدار داد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نسبت به پیامدهای مختلف انتقال آب دریای خزر هشدار داد و یکی از پیامدهای منفی مهم را دلسردی مردم شمال کشور بویژه استان مازندران از دولت برشمرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: دولت و حاکمیت نباید با مطرح کردن و یا اجرای طرح انتقال آب دریای خزر خودر را در مقابل مردم خطه شمال کشور قرار دهد.

گزارش های استان‌ها:

گزارشی با عنوان «واگویه‌های زنی از نبش قبر و اجساد سوخته» از سمنان که در آن به مسایل حوزه پزشکی قانونی اشاره شده است.

«دزدانی که روشنایی را نشانه گرفته‌اند» عنوان گزارشی از مرکز قزوین که به سرقت تجهیزات روشنایی مسیرهای آزادراهی این استان پرداخته شده است.

«سلبریتی‌های مجازی و معرفی میراث حقیقی فارس» گزارشی از شیراز که نقش‌آفرینی سلبریتی‌های خارجی فضای مجازی در تعیین مقصد توریست‌ها، متولیان گردشگری فارس را بر آن داشته است که از این ظرفیت برای معرفی میراث فرهنگی و باستانی بهره جویند.

«اعدادی که زیربنای اصلی توسعه هستند» عنوان گزارشی از شهرکرد که در متن آن آورده است این اعداد همه چیز را در توسعه تعیین می‌کنند، شاخص‌ها را، توزیع عادلانه اعتبارات را، توسعه زیرساخت‌ها را و در اصل این اعداد نمایه‌ای از یک جامعه‌شناسی طبقاتی است.

نظر شما