شناسهٔ خبر: 36067271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله خاتمی در یادواره شهدای راین:

براندازی در هیچیک از نظام های دنیا آزاد نیست/ اولین زیرساخت هر شهر نمونه از دیدگاه قرآن امنیت است

آیت الله خاتمی با اشاره به ارمغانی که شهدا برای کشور آوردند؛ آزادی و امنیت را از جمله آن دانست و تصریح کرد: امروز در کشور یک زندانی عقیده نداریم اما اگر کسی به این بهانه خواست براندازی کند، براندازی در هیچیک از نظام های دنیا آزاد نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین، آیت الله سیداحمد خاتمی، در هفتمین یادواره شهدای این شهر و شهدای گمنام منطقه در مسجد جامع در سخنانی با بیان اینکه یکی از عناصر مهم و اولین عنصری که شناسنامه یک دیار را رقم می زند؛ فداکاران آن دیار هستند؛ گفت: 65 شهید و هفت شهید نامدار که خجالت می کشم بگویم شهدای گمنام زیرا نامدارترین نزد خدا هستند؛ سند افتخار ابدی شما است.

 

 

امام جمعه موقت تهران گفت: معنای آن این است اهالی راین غیرت دین داشتند و عزیزترین ها را در راه خدا تقدیم کردند و  بیش از اینها رزمنده و جانباز و آزادگان تقدیم راه اسلام و قرآن کردند.

 

 

وی با بیان اینکه 20 معیار وجود دارد تا شهید گمنام محسوب شود و حتی اگر 19 معیار باشد و یکی نباشد؛ دیگر آن پیکر، شهید گمنام محسوب نمی شود؛ تصریح کرد: خداوند عنایت ویژه به شهدای گمنام دارد و اینها غریب هستند و وقت شهادت کسی بالا سر آنها نبوده است.

 

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بنا به روایت، شهدا شفاعت می کنند و 70 نفر را خداوند با شفاعت شهید وارد بهشت می کند؛ گفت: کسی که این مقام را دارد نمی تواند واسطه شود گره از مشکلات شما باز شود؟! بروید سر مزار شهدا و دو رکعت نماز بخوانید و بعد از نماز، آن را هدیه به شهدا کنید.

 

 

 

وی با استفاده از روایات، اظهار داشت: آشنایی شهدا به خانه بهشتی بیش از آشنایی به خانه دنیا است و فرشتگان نمی گذارند سر معنوی شهید به زمین بیاید و «سلام علیکم» تحیت بهشتی فرشتگان به شهدا است.

 

 

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه با اعتقاد می گویم این انقلاب ماندنی است؛ گفت: ارمغان شهدا نظام اسلامی است با دهها ویژگی که حاکمیت دین یکی از آنها است؛ جماعتی بر این کشور حاکم بود که انگلیس آنها را برای جارو کردن سفره دین آورده بود و دنبال کسی بودند که بسیار خشن، بیسواد و کاملاً بی دین باشد که رضاخان اینچنین بود.

 

 

وی ادامه داد: رضاخان 20 سال حکومت کرد با سه جنایت بزرگ؛ اولین آن کشف حجاب اجباری در سال 1312 بود، دوم در سال 1316 کل حوزه های علمیه را تعطیل کرد و گفت اصلاً حوزه علمیه نمی خواهیم اما به خاطر انقلاب آیت الله حائری حوزه علمیه قم را نتوانست تعطیل کند؛ تبدیل به مدرسه دخترانه کرد و عمامه را از سر علما برداشت و سوم اینکه با عزاداری طرف شد و همه عزاداران را شهربانی می برند و تعهد می گرفتند.

 

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: سلسله پهلوی را با این هدف سر کار آوردند؛ آیت الله صافی به بنده گفت «عاشورایی بر این کشور گذشت که هیچکس جرأت نکرد یک یاحسین بلند در یک میدان بگوید» اما دینی را که می خواستند جارو کنند، این دین به صحنه حاکمیت آمد و قانون اساسی و راهنمای زندگی مردم شد و این ارمغان شهیدان است و فداکاری های آنها اگر نبود و اگر طاغوتیان لعنتی بودند امروز ایران یکی از ایالت های کوچک آمریکا بود اما به فضل خدا، ملت به آنها سیلی زد و از کشور بیرون کرد.

 

 

وی افزود: هر جا سخن از اسلام ناب محمدی است آنجا پای ایران است؛ سرمان را بلند می گیریم که اسلام برنامه زندگی است و به برکت اسلام 40 سال انقلاب ادامه یافت و امید داریم تا ظهور بقیت الله الاعظم این نهضت ادامه یابد و این پرچم به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

 

 

آیت الله خاتمی دومین ارمغان شهیدان را استقلال دانست و گفت: صدها سال و نه فقط 57 سال حکومت سیاه پهلوی ها بلکه در دوره قاجار هم این کشور یا تحت الحمایه روس ها، یا انگلیس ها و یا آمریکایی ها بود و تا انقلاب، یک روز استقلال را به خود ندید و هیچ پست نان و آبداری نبود که به آنها ندهند زیرا برای غارت آمده بودند.

 

 

 

وی با استفاده از آیات ۴ و ۵ سوره محمدصلی الله علیه وآله و متذکر شدن این مطلب که اعمال ماندگار شهدا چیست؟ گفت: اعمال شهیدان شما استقلال شما است که امروز همه کاره کشور شما هستید و همه نهادهای حاکمیتی برخاسته از رأی مستقیم و یا غری مستقیم شما است در حالیکه قبل از انقلاب حتی یک انتخابات آزاد برگزار نشد.

 

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، آزادی را دیگر ارمغان شهدا عنوان و به مصادیقی از خفقان دوران طاغوت و شکنجه های آن دوران اشاره و تصریح کرد: امروز در کشور یک زندانی عقیده نداریم اما اگر کسی به این بهانه خواست براندازی کند، براندازی در هیچیک از نظام های دنیا آزاد نیست اما آزادی قبل و بعد از بیان هست.

 

 

 

وی با بیان اینکه امنیت دیگر ارمغان شهدا است؛ خاطرنشان کرد: شما وضع کشورهای همسایه را ببینید؛ اگر مدافعان حرم نبودند باید با داعش در خیابان های تهران می جنگیدیم اما بعضی نمی فهمند چه می گویند و حرف هایی می زنند که دل خانواده این شهدا می رنجد.

 

 

 

آیت الله خاتمی با درود به سردار حاج قاسم سلیمانی که با مجاهدت این افتخار کرمان و رزمندگان ایرانی و عراقی، داعش را از عراق و موصل بیرون کرده و امنیت بوجود آوردند؛ با استناد به آیه ۱۱۲ سوره نحل، گفت: اولین زیرساخت هر شهر نمونه از دیدگاه قرآن امنیت است.

 

 

نظر شما