شناسهٔ خبر: 36065488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار:

پنج وقف جدید در شهرستان بیجار ثبت شد

50131

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با اعلام اینکه سنت حسنه وقف در بیجار سابقه درخشانی دارد، گفت: در سال جاری ۵ وقف جدید با ارزش مالی ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عباس ایزدی، امروز، ۳۰ مهرماه در جمع خبرنگاران شهرستان بیجار که به مناسبت فرارسیدن دهه وقف برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ساله دهه پایانی ماه صفر به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است، اظهار کرد: ارتباط دهه وقف با مناسبت‌های پایان ماه صفر علت نامگذاری دهه وقف است .

وی با بیان اینکه وقف با وجود آثار و برکات زیاد، در جامعه مظلوم واقع شده است، افزود: رسانه و نقش آن در جامعه می‌تواند از وقف مظلومیت‌زدایی کرده و آثار و برکات وقف را به مردم بیان کند .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با ذکر اینکه شهرستان بیجار در حال حاضر ۱۰۲ موقوفه و یک هزار و ۱۲۶ رقبه دارد، عنوان کرد: بیشترین تعداد موقوقات در روستاهای شهرستان بیجار به صورت زراعی و به نیت روضه‌خوانی است .

وی با اعلام اینکه سنت حسنه وقف در شهرستان بیجار سابقه درخشانی دارد، اعلام کرد: در سال جاری پنج وقف جدید با ارزش مالی 2 میلیارد ریال در شهرستان به ثبت رسیده است .

حجت‌الاسلام ایزدی با تأکید بر اینکه اخذ سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه جزو اولویت‌های اداره اوقاف و امور خیریه بیجار است، عنوان کرد: امسال ۳۳ سند مالکیت به مساحت دو میلیون و ۷۰۰ متر مربع اخذ شده است .

وی با اعلام اینکه سنت حسنه وقف در شهرستان بیجار سابقه درخشانی دارد تصریح کرد: در سال جاری ۵ وقف جدید با ارزش مالی ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در پایان با اشاره به اینکه بیش از هشت میلیارد ریال از محل موقوفات در شهرستان بیجار برای اجرای نیات موقوفات هزینه شده است، یادآور شد: اجرای نیات مذهبی، مساجد، مدارس علوم دینی، نیات خیریه، عتبات عالیات، فعالیت های قرآنی و حفظ و نگهداری عین موقوفات از جمله این نیات است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما