شناسهٔ خبر: 36065473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

درخواست جعفری ازصلیب سرخ:اسنادجنایت صدام را افشاکن

ایرنا : مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بعد از گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، انتظار می‌رود صلیب سرخ جهانی برای افشای اسناد مربوط به جنایات رژیم بعث علیه اسیران ایرانی اقدام کند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر جعفری روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «۷۰ سالگی تصویب کنوانسیون‌های ژنو» افزود: کنوانسیون ژنو اهداف والایی مثل حفاظت از حقوق اسیران جنگی دارد. اسلام هم بر اقدامات بشردوستانه تاکید دارد و پیامبر اسلام درباره رعایت حقوق اسیران و غیرنظامیان و حتی حیوانات به فرماندهان و سربازان در جنگ ها توصیه می‌کردند.

وی انقلاب اسلامی را مخالف جنگ و طرفدار صلح عنوان کرد و گفت: صلیب سرخ لازم است فارغ از همه مسایل سیاسی و نژادی و مذهبی به همه انسان‌ها خدمت کند.

جعفری با اشاره به جنایات صدام علیه اسیران ایرانی در دوران جنگ تحمیلی و با بیان اینکه ما از صلیب سرخ توقع بیشتری داشتیم، اظهار داشت: رژیم بعث عراق رفتار خشنی با اسیران ما داشت و بسیاری از اسیران ایرانی زیر شکنجه، شهید یا جانباز شدند.

وی به کارشکنی های رژیم بعث در راه فعالیت‌های صلیب سرخ در عراق اشاره کرد و گفت: اکنون و بعد از سه دهه از جنگ، انتظار می‌رود صلیب سرخ برای افشای اسناد مربوط به جنایات رژیم بعث علیه اسیران ایرانی اقدام کند.

جعفری ابراز امیدواری کرد که با حضور رتو اشتوکر در راس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران فصل نوینی در فعالیت‌های صلیب سرخ در ایران رقم زده شود.

وی خاطرنشان کرد مردم ایران مردم صلح دوستی هستند و ما در سه قرن گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده ایم اما در عین حال آماده دفاع از خاک خود و دفع هر گونه تجاوز هستیم.

نمایشگاه عکس «۷۰ سالگی تصویب کنوانسیون های ژنو»، امروز با حضور رتو اشتوکر رییس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، سردار غلامرضا علاماتی رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تالار مهران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار کرد.

‌به گفته شهرام نقدیانی مسئول اجرایی نمایشگاه عکس بازدید کنندگان از نمایشگاه، در حاشیه آن از طریق انجام بازی «واقعیت افزوده»، با چالش های کار بشردوستانه آشنا می‌شوند.

نقدیانی همچنین از به نمایش در آمدن عکس‌هایی در رابطه با اسیران ایرانی جنگ ایران و عراق و همچنین عکس هایی از تاریخچه کنوانسیون های ژنو در این نمایشگاه خبر داد.

 

نظر شما