شناسهٔ خبر: 36065423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حملات هوایی سعودی به شهرستان «رازح» استان صعده یمن

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ادامه حملات خود به استان صعده واقع در شمال یمن، چند بار به شهرستان «رازح» در استان یادشده حمله کردند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان شمالی «صعده» یمن طی ساعات گذشته افزایش پیدا کرده است.

 

شبکه المسیره گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیشب (دوشنبه) و امروز (سه‌شنبه) بارها به مناطق مختلف استان صعده حمله کردند.

 

این شبکه یمنی گزارش داد که ائتلاف سعودی امروز(سه شنبه) چهار بار به منطقه «بنی صیاح» استان رازح استان صعده حمله هوایی کرده است.

 

بر اساس این گزارش، چهار حمله هوایی سعودی در روز سه شنبه به مناطق مسکونی «الشوارق» و «بنی صیاح» شهرستان رازح استان صعده صورت گرفته است که در پی آن شماری از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.

 

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز دوشنبه در یک نشست خبری گفته بود که ائتلاف سعودی ظرف 12 ساعت، بیش از 30 بار به چند استان حمله هوایی کرده که بیشتر این حملات در استان صعده(شمال یمن) صورت گرفته است.

 

اعضای یک خانواده 5 نفره یمنی نیز روز دوشنبه در حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک خودرو در استان صعده واقع در شمال این کشور کشته شدند.

 

از ابتدای ‌راه‌اندازی جنگ علیه یمن در سال 2015 تاکنون، صدها نفر از نظامیان ارتش عربستان سعودی در مرزهای جنوبی این کشور کشته شده‌اند.

 

از سوی دیگر، هزاران نفر از غیر نظامیان در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن که از مارس 2015 (فروردین ماه 1394) همچنان ادامه دارد،  کشته و یا زخمی شده‌اند.

 

ائتلافی سعودی-غربی-صهیونیستی از مارس 2013 (فروردین 1394) به بهانه‌های واهی جنگ علیه یمن را آغاز کرد تا به ادعای خودش ظرف مدت چند هفته این موضوع را فیصله دهد، اما اکنون پنج سال از این جنگ می‌گذرد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با ائتلاف متجاوز نه تنها ضعیف شده بلکه روز به روز قویتر نمایان می‌شود.

 

منبع: فارس

نظر شما