شناسهٔ خبر: 36065417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 خبر داد:

بودجه بدون نفت شکل گرفت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: بودجه بدون نفت شکل گرفته و برخی از آقایان باید اجازه دهند تولید رونق جانی تازه گیرد

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|محمدرضا امیرحسنخانی عصر امروز در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت اظهار داشت: دولت منابع زیادی برای آبیاری تحت فشار و تسهیلات بلاعوض تخصیص داده ‌و می‌توان برای رونق کشت و کار گلخانه‌ای این روش را اجرا کرد.

 

وی گفت: اگر مبلغی را برای افرادی که به سمت کشت و کار گلخانه‌ای بروند در نظر گرفته شود تا فرد بتواند گلخانه ایجاد کند رونق خوبی در این راستا ایجاد می‌شود. 

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس ‌با بیان اینکه چرا در حال حاضر تنها برای خرید زرشک توافقی بحث مطرح است افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه زمان برداشت زرشک است بهره‌برداران انار در خراسان جنوبی مشکلات زیادی دارند. 

 

امیرحسنخانی گفت: باید جهاد کشاورزی و تعاون روستایی برای خرید توافقی محصولات دیگر از جمله انار و زعفران نیز اقدام کند تا کشاورز دچار ضرر و زیان نشود. 

 

‌وی بیان کرد: یکی از مواردی که باید فرهنگ‌سازی شود آموزش است و اگر با آموزش امور مالیاتی را پیش ببریم آن واحدهایی که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند آگاه می‌شوند که باید اظهارنامه مالیاتی خودرا ارائه دهند. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان وبشرویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگرچه برخی از شهرستان‌های استان طبق قانون معاف از مالیات‌اند اما در شهرک‌های صنعتی این شهرستان‌ها از واحدهای تولیدی مالیات اخذ شده و کارشناس امور مالیات زمانی که مراجعه کرده به صورت علی الراس مالیات اخذ کرده است. 

 

وی اظهار داشت: بودجه بدون نفت شکل گرفته و برخی از آقایان باید اجازه دهند تولید رونق جانی تازه گیرد و متاسفانه خراسان جنوبی بیشترین نرخ تورم را در بین استان‌های کشور دارد. 

 

یکی از مدیران واحد تولیدی شهرک صنعتی بیرجند نیز گفت: ما سربازان جنگ اقتصادی هستیم گاهی برخی از مسئولان کشور که به خراسان جنوبی سفر می‌کنند به حال و روز ما گریه می‌کنند.

 

این تولیدکننده اظهار داشت:  خراسان جنوبی جزو سومین نقاطی در کشور بود که هواپیما و فرودگاه  داشت اما در حال حاضر در روزهای سه شنبه هیچ پروازی نداریم  درحالی که استان مجاور ما سیستان و بلوچستان به خارج از کشور هم پرواز دارد.

 

وی بیان کرد: مشکلات سو تغذیه، جاده مرگ و موضوعات کم آبی بخشی از مشکلات خراسان جنوبی است که باید ریشه‌ای حل شود و اخذ مالیات و ارزش افزوده نیز یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی است.

 

منبع: تسنیم

نظر شما