شناسهٔ خبر: 36065412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قم قیمت جدید نان در این شهر را اعلام کرد

قم-ایرنا- فرماندار قم عصر سه‌شنبه در نشست صمیمی با نانوایان در مسجد رضاییه، قیمت جدید این کالا را در سطح استان اعلام کرد و گفت: این دستورالعمل از ابتدای آبان ماه سال جاری اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی حیدری در این جلسه گفت: نان سنگگ با وزن ۴۷۰ گرم باقیمت ۱۱۰۰ تومان عرضه خواهد شد، قیمت سابق نان سنگک در قم ۷۵۰ تومان بود.

وی ادامه داد: نرخ جدید نان بربری نیز با وزن ۶۵۰ گرم، ۱۰۰۰ تومان می باشد که این کالا پیش‌ازاین ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

به گفته وی، نان تافتون با وزن ۱۷۰ گرم با نرخ جدید ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود، این کالا  پیش‌ازاین با نرخ  ۲۰۰ تومان عرضه می شد.

وی اضافه کرد: همچنین نان لواش با وزن ۱۷۰ گرم از نرخ ۲۰۰ تومان فعلی به ۳۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد، همچنین نان ریزشی در بخش نانوایی‌های دولتی نیز از هر کیلوگرم ۱۷۰۰ تومان به ۱۹۰۰ تومان افزایش یافت.

وی گفت: در بخش نانوایی‌های آزادپز نیز نان سنگک با وزن ۴۷۰ گرم از ۱۱۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان و نان بربری با وزن ۶۶۰ گرم از ۱۱۰۰ تومان به ۱۳۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین نان ریزشی در بخش نانوایی‌های آزادپز از هر کیلوگرم ۲۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ افزایش پیدا کرد.


نرخ‌گذاری نان در قم با رعایت حقوق نانوایان و مردم انجام شد

فرماندار قم در ادامه این جلسه تصریح کرد: در تصمیم‌گیری و ابلاغ نرخ جدید قیمت نان به‌صورت متوازن و هم‌زمان حقوق بین نانوایان و مردم رعایت شده است.

حیدری بیان داشت: در ۵ سال گذشته در استان قم افزایش قابل‌توجهی در قیمت نان اتفاق نیفتاده و فعالان این عرصه برای رفاه عمومی فداکاری کرده‌اند.

وی تأکید کرد: برای نرخ‌گذاری جدید نان در قم، جلسات کارشناسی متعددی در سطح استان از ابتدای شهریورماه سال جاری انجام‌شده است.

وی بیان داشت: وارونه شدن ارزش نانوایی یکی از مشکلاتی بوده که در سال‌های اخیر به وجود آمده است، نان کالای اساسی بوده و باید نسبت به جایگاه و حرمت نان و نانوایی توجه لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: نانوایی‌های استان نسبت به احیا و حرمت مجدد شغل نانوایی اقدام کنند، وجود کالای نان برای تداوم زندگی اجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار قم یادآور شد: رکود دار بودن قم در کیفیت نان و پخت این محصول با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی در افزایش آرد تحویلی، باید ادامه داشته باشد.

حیدری تصریح کرد: رضایتمندی مردم مساله مهمی بوده که صرفا با افزایش کیفیت نان و رعایت انصاف در تولید و فروش نان حاصل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب رعایت بهداشت در نانوایی‌های قم گفت: واحدهای صنفی در این زمینه زبانزد بوده و در رعایت اصل انصاف گرایش فعالان این صنف به سمت مشتریان است.

وی اضافه کرد: نانوایی‌های استان نسبت به افزایش خدمات عمومی در سطح نانوایی مانند جانمایی صندلی‌های انتظار و بهبود زیرساخت‌های موجود توجه لازم را داشته باشند.

فرماندار قم گفت: نان سنگک در قم قوت غالب مردم بوده و از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر نان‌ها برخوردار است و باید نسبت به افزایش قیمت آن توجه لازم صورت بگیرد.

در حال حاضر حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح استان قم فعال هستند که ۶۰۳ نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند و بقیه نانوایی‌های آزادپز بوده که تعداد کمی از آن‌ها بدون مجوز فعالیت دارند.

نظر شما