شناسهٔ خبر: 36065290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

کامیاب : تایید فعالیت سمن های جوان توسط مقام معظم رهبری سند مشروعیت این سازمانهاست

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: تایید فعالیت سمن‌های جوانان توسط مقام معظم رهبری سند مشروعیت این سازمانهاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس ، حیدر علی کامیاب که پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی خود با سازمان‌های مردم نهاد جوانان سخن می‌گفت افزود: موافقت مقام معظم رهبری با انجام شش ماه از طول مدت خدمت نظام وظیفه عمومی جوانان در سازمان های مردم نهاد جوانان گواه نگاه ویژه و تاکید ایشان به جایگاه جوانان در راهبرد انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم حیات خود است.
وی با بیان این که دولت نیز توجه ویژه‌ای به مبحث جوانان دارد گفت: در دولت تدبیر و امید اولین انتخابات مجمع ملی جوانان برگزار شد و این مجمع با حمایت رئیس جمهور و حضور معاون اول رئیس جمهور فعالیت خود راآغاز کرد.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس با یادآوری این موضوع که انتخابات مجمع ملی جوانان با حضور تعداد زیادی از وزرا و اعضای هیئت دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور در شیراز برگزار شد و این مجمع فعالیت رسمی خود را از اجلاس شیراز آغاز کردگفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که میزبانی این مجمع نقطه عطفی در نمایان ساختن توانایی‌های جوانان استان فارس در حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزرا و استانداران و نمایندگان مجلس بود.
کامیاب همچنین حضور دو جوان شیرازی به نام حمید رضا اسلامی و مهدیس معصومی در مجمع ملی جوانان آن هم با رای بالای اعضای این مجمع را نشان از توانایی نان فارس دانست..
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از برگزاری انتخابات مجمع عمومی جوانان استان در نیمه نخست آبان ماه خبر داد و گفت: این برای دومین بار است که انتخابات این مجمع در استان فارس برگزار می شود..
مدیر کل ورزش و جوانان فارس شکل‌گیری این مجمع را منتج به کسب تجارب زیادی برای جوانان استان فارس دانست و گفت: اکنون و پس از یک دوره فعالیت این مجمع اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان در استان دارای تجارب تشکیلاتی، افزایش توانایی در انجام کار گروهی و افزایش اعتماد به نفس اجرایی شده اند..
کامیاب نماد کسب این تجارب را نقش‌آفرینی تأثیر گذار جوانان در وقایعی همچون بروز سیل و آتش سوزی در شیراز و استان فارس دانست و افزود: امروز جوانان فارس به آن درجه از خودباوری و اعتماد به نفس رسیده‌اند که هر ماموریتی که به آنها واگذار شود را می توانند به خوبی انجام دهند..
وی با اشاره به تاکید و توجه استاندار فارس به عنوان رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان به مسائل مربوط به این نسل نیز گفت: متأسفانه برخی از مدیران فرصت واگذاری برخی وظایف را به جوانان فراهم نمی‌کند..
کامیاب این عدم فرصت سازی را مغایر ستاد ساماندهی امور جوانان استان و تاکیدات استاندار فارس دانست و گفت: بر اساس مصوبات این ستاد دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی موظف به واگذاری مأموریت‌های قابل واگذاری خود به سازمان های مردم نهاد جوانان هستند..
وی خواستار اعتماد مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف جوان به جوانان شد و گفت: هر کجا به جوانان اعتماد کرده‌ایم ضرر نکرده ایم..
کامیاب توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد جوانان فارس را مرهون انگیزه سازی برای نسل جوان توسط معاونت فرهنگی و امور جوانان و پرسنل این معاونت دانست و گفت: با داشتن یک تجربه تلخ در عدم توجه به تشکل های مردم نهاد جوانان در یک دوره زمانی خاص امیدواریم نهال نوپای سازمان های مردم نهاد جوانان کنونی در سال‌های آینده نیز به فراموشی سپرده نشود تا این سازمانها به درختی تنومند در مسیر پرورش نیروی خلاق و توانمند و با انگیزه در کشور تبدیل شوند..
گفتنی است بر اساس رویه اعلام شده توسط وزیر ورزش و جوانان ،مدیرکل ورزش و جوانان فارس سه شنبه هر هفته با حضور در معاونت فرهنگی و امور جوانان از نزدیک با جوانان و فعالان اجتماعی این نسل به گفتگو می پردازد

نظر شما