شناسهٔ خبر: 36065023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار ربانی با معاون ستاد مشترک ارتش چین دیدار کرد

پکن- ایرنا- سردار سرتیپ «مهدی ربانی» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی «شیانگ شن» به پکن سفر کرده است امروز سه شنبه با سپهبد «شائو یوان مینگ» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آزادیبخش خلق چین دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار ربانی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور چین و ایران و پیگیری توافق های صورت گرفته بین رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد مشترک ارتش چین که ماه گذشته انجام شد بر لزوم توسعه روابط نظامی و پیگیری ساز و کارهای اجرایی این توافق ها تاکید کرد.

سپهبد «شائو یوان مینگ» نیز ضمن تقدیر از حضور هیئت عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس «شیانگ شن» از سیاست ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و یکجانبه گرایی حمایت کرد.

نهمین نشست امنیتی بین المللی «شیانگ شن» از روز دوشنبه به مدت سه روز با حضور نمایندگان بیش از ۷۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در پکن آغاز شد.

هدف از برگزاری این اجلاس گفت و گو و تبادل نظر درباره مسایل و محورهای مهم امنیتی منطقه ای و بین المللی در موضوعات امنیتی، روابط بین کشورها و نظم بین المللی و مدیریت بر مخاطرات امنیتی در قاره آسیا و منطقه اقیانوس آرام است.

حفاظت از صلح و ثبات در قاره آسیا با توجه به شرایط جدید امنیتی و با نظرداشت منشور شورای امنیت سازمان ملل و پایبندی به اهداف آن از دیگر موضوعاتی است که در این همایش امنیتی مورد بررسی قرار می گیرد.

امنیت جهانی و کنترل تسلیحاتی، فناوری و امنیت بین المللی، هوش مصنوعی و جنگ افزارهای آینده، امنیت دریایی، مهندسی امنیت دریایی، تدابیر مرتبط با راهبرد اعتماد سازی، امنیت در خاورمیانه و همچنین همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم از جمله محورهای این همایش سه روزه است.

«شیانگ شن» نام یک منطقه طبیعی و کوهستانی در شمال پکن است و به معنای کوه معطر است.

نظر شما