شناسهٔ خبر: 36064446 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آکسفام: 15 میلیون یمنی از کمبود شدید آب آشامیدنی رنج می‌برند

گروه بین‌الملل ـ سازمان امدادرسانی بین‌المللی «آکسفام» اعلام کرد که 15 میلیون یمنی (حدود نیمی از جمعیت این کشور) به دلیل کمبود شدید آب آشامیدنی، در خطر ابتلا به بیماری‌های کشنده قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری « القدس العربی»، سازمان آکسفام در بیانیه‌ای تأکید کرد: مردم یمن با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند و همین امر آن‌ها را در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناکی همچون وبا قرار داده است.
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه این کمبود به دلیل وجود بحران سوخت در این کشور به وجود آمده، تأکید شده است: 11 میلیون نفر از مردم یمن آب آشامیدنی خود را از شبکه‌های آب محلی تأمین می‌کنند. همچنین 4 میلیون نفر هم از تانکرهای آب‌رسانی، آب مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.
 
آکسفام می‌افزاید: طرح کاهش اجباری مصرف آب آشامیدنی، در حال حاضر در سه شهر اصلی یمن یعنی «إب»، «ذمار» و «المحویت» به اجرا درآمده است و شبکه‌های مرکزی آب مجبور به تعطیلی کامل شده‌اند.
 
این بیانیه به نقل از «محسن صدیقی»، مدیر دفتر آکسفام در یمن، نوشت: بحران سوخت بر همه بخش‌های زندگی مردم یمن تأثیر گذاشته است، اما آنچه که بیشتر اهمیت دارد کمبود آب تصفیه‌ شده برای میلیون‌ها یمنی است که با گرسنگی و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
صدیقی افزوده است: تمامی طرف‌های یمنی باید به قید و بندهایی که بر واردکنندگان این کشور تحمیل شده است پایان دهند تا امکان ورود بدون مانع سوخت به این کشور فراهم شود.
 
آکسفام (به انگلیسی: Oxfam) نام یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵سازمان در ۹۸کشور، است. مؤسسهٔ آکسفام در سال ۱۹۴۲ در دانشگاه آکسفورد در قالب یک کمیته امدادرسانی برای مبارزه با قحطی توسط فعالان اجتماعی و دانشگاهیان آکسفورد تأسیس شد. اولین شعبات خارج از کشور آکسفام، در سال ۱۹۶۳ در کانادا تأسیس شد.
انتهای پیام

نظر شما