شناسهٔ خبر: 36064356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ورزشکاران حافظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی شوند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ارزش‌مداری را از دیگر مؤلفه‌های موفقیت در ورزش برشمرد و گفت: ما مسلمان و پیرو مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم، از این رو باید ارزش‌های اسلامی و انقلابی را حفظ کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان؛ آیت‌الله سید احمد میرعمادی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و کارکنان اداره کل ورزش استان، با اشاره به تأثیرگذاری ورزش بر جسم و روح انسان‌ها، اظهار کرد: انتخاب الگوها موضوعی است که هر شخصی به طور ذاتی و فطری به دنبال تحقق این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از انتخاب الگو این است که انسان روش و منش زندگی خود را مطابق با الگو قرار دهد، از این‌رو جامعه ورزشی و ورزشکاران قشر تاثیرگذار الگوها هستند.

اهمیت تاثیرگذاری اخلاقی، تربیتی و رفتاری یک ورزشکار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مطابقت‌ها گاهی در جسم و انجام حرکات عضلانی است، افزود: با این وجود تاثیرگذاری اخلاقی، تربیتی و رفتاری یک ورزشکار در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

آیت‌الله میرعمادی الگو بودن را مسؤولیت‌آور خواند و گفت: اولین مسؤولیت و موفقیت یک تشکیلات ورزشی، برخورداری از سلامت است، چرا که هدف از ورزش عافیت بوده و عدم این موضوع مخرب می‌باشد.

وی، امانت‌دار بودن را دیگر مسؤولیت تشکیلات ورزشی عنوان و خاطرنشان کرد: والدین با امید اصلاح، هدایت و تندرست شدن فرزندان را به هیات‌های ورزشی می‌سپارند، بنابراین باید امین بود.

تأکید بر حفظ جوانمردی در میادین ورزشی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن تأکید بر حفظ جوانمردی در میادین ورزشی، گفت: یک هیات ورزشی مأمن و پناهگاه مردم است.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: برای تاثیرگذاری و موفقیت در ورزش، حاکمیت اخلاق بسیار مهم است، باید فضای اماکن ورزشی اخلاقی شود چرا که سلامت در اخلاق است.

وی ارزش‌مداری را از دیگر مؤلفه‌های موفقیت در ورزش برشمرد و افزود: ما مسلمان و پیرو مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم، از این رو باید ارزش‌های اسلامی و انقلابی را حفظ کنیم، همچنان که ورزشکاران بسیاری از ایران با رقیبان خود از کشورهای ضدارزش مانند رژیم صهیونیستی حاضر به رویارویی نیستند.

ورزش در ایران آمیخته با معنویت، اخلاق و ارزش‌ شده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: امروز ورزش جمهوری اسلامی ایران آمیخته با معنویت، اخلاق و ارزش‌ها شده، به‌گونه‌ای که اغلب ورزشکاران اهل عبادت، بندگی خداوند و مقید به ارزش‌ها هستند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی حافظان ارزش‌ها و سفیران اخلاق هستند، گفت: ورزشکار ایرانی دارای هویت مستقل و فرهنگ ناب اسلامی است.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای ورزش همگانی

وی بر فرهنگ‌سازی برای ورزش همگانی تأکید و تصریح کرد: نسبت به ورزش اهتمام لازم وجود ندارد که بایستی از سوی مسؤولان و ورزشکاران این مهم تقویت و گسترش داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: همان‌گونه که در مدارس ساعاتی برای ورزش کردن در نظر گرفته شده، برای دیگر اقشار جامعه نیز زمانی برای تقویت ورزش پیش‌بینی شود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به وضعیت خوب لرستان در زمینه ورزش قهرمانی، افزود: با این وجود در رشته‌های متفاوت گاهی فاصله‌ با بستر قهرمانی وجود دارد که این موضوع نیازمند توجه است.

نظر شما