شناسهٔ خبر: 36064266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بشار اسد: اردوغان از نفت دزدی در سوریه به زمین دزدی رسیده است

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در جریان یک دیدار غیرمنتظره از نیروهای نظامی این کشور در جبهه ادلب با بیان اینکه اردوغان زمانی نفت می‌دزدید و حالا زمین می‌دزدد، گفت: نبرد ادلب نبرد اساسی برای پایان دادن نهایی هرج و مرج و تروریسم در همه مناطق سوریه است.

صاحب‌خبر -

یورونیوز نقل از خبرگزاری دولتی سوریه نوشت: اسد با انتقاد تند از عملیات چشمه صلح ترکیه در شمال سوریه گفت: اردوغان دزد است…کارخانه، گندم و نفت را دزدید و امروز زمین را به سرقت می‌برد. بنا بر همین گزارش وی خطاب به نظامیان حاضر در شهرک الهبیط در ریف (حومه) ادلب افزود: «همه مناطق سوریه مهم است ولی آن چه اولویت‌ها را مشخص می‌کند اوضاع نظامی روی زمین است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین با انتقاد تلویحی از یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) گفت: «وقتی در معرض تجاوز یا سرقت قرار می‌گیریم، باید در کنار یکدیگر باشیم و با هم همکاری کنیم. اما برخی سوری‌ها این کار را به ویژه در سال‌های اول جنگ نکردند. به آن‌ها گفتیم که دل به خارج نبندید بلکه به ارتش و ملت و میهن دل ببندید. اکنون آن‌ها به آمریکا تکیه کرده‌اند.

ارتش عربی سوریه هفته گذشته و همزمان با عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد، نیروهای خود را به شماری از شهرهای شمالی و از جمله کوبانی اعزام کرد.

نظر شما