شناسهٔ خبر: 36062961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از تمرین گلزنی با کامبوج تا زمین سفت منامه

کدام تیم ملی را باور کنیم؟

تیم مارک ویلموتس دو بازی متفاوت را در رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 مقابل کامبوج و بحرین پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -

عرفان حاج‌بابایی: از همان ابتدا که ایران حریفان خود را در دور اول مرحله گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر شناخت،همگان بر این باور بودند که تیم مارک ویلموتس باید منتظر روزهای سختی در این گروه باشد. با این حال تیم ملی ایران شروع مطمئنی در این رقابت ها داشت و موفق شد در گام نخست هنگ کنگ را با دو گل از پیش رو بردارد و خیلی زود صدرنشین گروه شود. با این وجود تیم تغییر یافته مارک ویلموتس در ادامه دو بازی کاملا متفاوت را در تهران و منامه پشت سر گذاشت.

کامبوج قربانی انگیزه ایرانیان

تیم ملی ایران در دومین بازی خود در دور نخست مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در استادیوم آزادی به مصاف کامبوج رفت. دیداری که در حالت عادی می توانست یک مسابقه کم اهمیت باشد اما ورود زنان به ورزشگاه آزادی در این مسابقه،دیدار مقابل کامبوج را به یک بازی تاریخی و به یادماندنی در فوتبال ایران تبدیل کرد و کامبوج هم قربانی انگیزه مضاعف بازیکنان و هواداران جدید تیم ملی شد و شاگردان مارک ویلموتس 14 بار توانستند دروازه کامبوج نگون بخت را باز کنند. ویلموتس که در طول 90 دقیقه هرگز حریفش را دست کم نگرفت،بازی را با ترکیب اصلی اش شروع کرد و حتی وقتی هم برد تیم ملی قطعی شده بود بازیکنان اصلی اش را از ترکیب خارج نکرد و با قدرت تا پایان ادامه داد. اتفاقی برای هواداران جذاب بود اما همان موقع خیلی ها نگران بازی چند روز بعد مقابل بحرین و خستگی بازیکنان اصلی تیم ملی بودند.

بحرین همچنان گربه سیاه یوزها

حساسیت تاریخی تقابل های ایران و بحرین بر هیچکس پوشیده نیست. دیداری که همیشه برای ایرانیان جنبه حیثیتی داشته و پیروزی در آن بسیار مهم قلمداد می شود.با این حال نمایش تیم ویلموتس مقابل بحرین شباهت چندانی به بازی مقابل کامبوج نداشت.اتفاقی کاملا طبیعی که ناشی از قدرت حریف سه شنبه شب تیم ملی بود.بحرین که تا پیش از بازی مقابل ایران،کامبوج را شکست داده بود و با عراق هم مساوی کرده بود مشخص بود که حریف سرسختی در مقابل تیم ملی است و می تواند محکی کاملا جدی برای مارک ویلموتس در شغل جدیدش باشد.

تیم ملی در نهایت در منامه نتوانست کاری از پیش ببرد و نتیجه را با یک گل به حریفش واگذار کرد تا حالا مارک ویلموتس با چالش تازه ای که در پیش رو دارد بیشتر آشنا شود. چالشی از جنس پیچیده شدن وضعیت گروه و حضور تیم های عراق و بحرین در رتبه های اول و دوم گروه که ادامه بازی ها به ویژه جدال 23 آبان تیم ملی ایران در بصره مقابل عراق را حساس تر از همیشه می کند و این هشدار را به سرمربی بلژیکی تیم ملی می دهد که همه تیم های آسیایی قرار نیست به سادگی سوریه و هنگ کنگ و کامبوج در برابر ایرانی ها تسلیم شوند.

254 43

نظر شما