شناسهٔ خبر: 36062903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

99 درصد پرتقال مازندران سالم است/ موفقيت در مهار مگس ميوه

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تعهد دادیم 99 درصد پرتقال تامسون را سالم تحویل دهیم و به یاری خدا در این راستا موفق عمل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه مازندران از لحظ اقلیم و تنوع کشت نسبت به سایر استان ها متفاوت است، افزود: سطح زیرکشت استان پایین اما تولیدات استان بالاست که همین امر سبب می شود حساسیت های پدافند غیرعامل بیشتر شود چراکه در تمام فصول سال زمین ها زیرکشت محصولات هستند.

عزیزاله شهیدی فر ادامه داد: در یک و نیم درصد زمین های کشاورزی کشور به اندازه هشت درصد تولید کشور را شاهد هستیم و همین امر تراکم کشت بالا را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای گردشگران داخلی و خارجی به مازندران اهمیت و حساسیت پدافند غیرعامل در استان افزایش پیدا می کند.

شهیدی‌فر با بیان اینکه خوشبختانه مازندران در بحث پدافند غیرعامل در مهار و کنترل آنفلوانزای حاد پرندگان به خوبی عمل کرد و در مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای هم شاهکار اتفاق افتاد که مدیریت آن کمتر از مدیریت بحران سیل نبوده است، گفت: همه همکاران جهاد کشاورزی مازندران در کنترل و مهار آفت مگس میوه تلاش های فراوانی داشتند و توانستند موفق عمل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تعهد دادیم  99 درصد پرتقال تامسون را سالم تحویل دهیم و به یاری خدا در این راستا موفق عمل خواهیم کرد.

 

نظر شما