شناسهٔ خبر: 36058096 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

شناسایی سود 113 تومانی فولاد خوزستان در 6 ماهه اول سال

فولاد خوزستان در شش ماهه نخست سال مالی 98، حدود 2 هزار و 155 میلیارد تومان معادل 113 تومان به ازای هر سهم سود خالص شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد رشد را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از معدن نیوز: فولاد خوزستان در شش ماهه نخست سال مالی 98، حدود 2 هزار و 155 میلیارد تومان معادل 113 تومان به ازای هر سهم سود خالص شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد رشد را نشان می دهد.

حاشیه سود ناخالص شرکت در فصل تابستان حدود 28 درصد گزارش شده است. این موضوع در حالی است که این عدد در بهار 34 درصد بوده است. فروش 4 هزار و 142 میلیارد تومانی شرکت در فصل تابستان 9 درصد بیشتر از فصل بهار است. با این حال سود خالص 979 میلیارد تومانی این شرکت، نسبت به فصل بهار حدود 17 درصد افت داشته است.

میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در تابستان تغییر چندانی نسبت به بهار نداشته است اما آن‌چه موجب کاهش حاشیه سود ناخالص این شرکت شده را می‌توان به رشد ضریب نرخ کنسانتره نسبت به قیمت فولاد از ابتدای مرداد عنوان کرد. 

اگر سود 51 تومانی فخوز را در فصل‌های بعد قابل تکرار فرض کنیم این سهم نسبت "قیمت به درآمد" جذابی را در سطوح کنونی دارا است. 

آن‌چه در ماه‌های آتی نگران‌کننده به نظر می‌رسد ریزش قیمتی محصولات فولادی در بازار جهانی است و بر این اساس عملکرد ماه‌های آتی و همچنین روند قیمتی محصولات فولادی مهم ارزیابی می‌شود. 

نظر شما