شناسهٔ خبر: 36058039 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعطای مدرک رسمی زبان فارسی به بانوان طلبه غیرایرانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعةالزهرا(س) از اعطای مدرک رسمی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فراگیران این مرکز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سیده‌فاطمه رسولی موسوی، مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعةالزهرا(س)، 30 مهرماه با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، گفت: جامعةالزهرا(س) با بیش از سه دهه فعالیت همواره پذیرای بانوان غیر ایرانی جهت تحصیل علوم و معارف دین بوده است.
وی افزود: بخـش خواهران غير ايرانی جامعةالزهرا(س) در سال ۱۳۶۶ به‌ صورت رسمی راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون بيش از هفت هزار فراگیر از بيش از ۹۰ مليت جهان در مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعةالزهرا(س) آموزش دیدند.
رسولی با بیان اینکه این مرکز هم‌اکنون امکانات و فضای آموزشی مناسبی جهت یادگیری آموزش زبان فارسی دارد، اظهار کرد: فعالیت‌های این مرکز بر اساس استانداردهای آموزش زبان فارسی است و با توجه به سوابق، نوع فعالیت‌ها و امکانات آموزشی با استفاده از تکنولوژی‌های روز، مجوز صدور مدرک در سال ۱۳۹۵ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شد.
وی با بیان اینکه مدارک صادره برای زبان‌آموزان از سوی وزارت علوم تأیید می‌شود، گفت: همه زبان‌آموزان پس از موفقیت در آزمون جامع زبان فارسی این مرکز و دریافت مدرک تحصیلی می‌توانند در تمامی مراکز و مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها، مشغول به تحصیل شوند.
مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی یادآور شد: اولین مرحله مدارک صادر شده مورد تأیید وزارت علوم، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ بود و از آن زمان تاکنون بیش از ۲۳۰ مدرک برای زبان‌آموزان این مرکز صادر شده است. صدور مدرک از تاریخ ۱۳ خردادماه به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود که تاکنون بیش از صد مدرک صادر شده است و بنا به درخواست متقاضیان برای ترجمه نیز اقدام می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعةالزهرا(س) به‌عنوان یک فرامرکز، سالانه در دو مرحله آزمون جامع زبان فارسی را برای همه متقاضیان دریافت مدرک رسمی مورد تأیید وزارت علوم برگزار می‌کند؛ بدیهی است متقاضیان پس از کسب موفقیت در آزمون جامع زبان فارسی، قادر به دریافت مدرک رسمی مورد تأیید وزارت علوم خواهند بود.
مریم بشیری
انتهای پیام

نظر شما