شناسهٔ خبر: 36057136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین تحولات یمن؛

حمله مزدوران سعودی به التحیتا و صعده/ پوشک، آبروی نظامیان سعودی را برد!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات یمن از حمله مزدوران سعودی به شهرستان التحیتا و شهادت 5 نفر از اعضای یک خانواده در حمله سعودی ها به صعده حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ مزدوران سعودی با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین مناطقی از شهرستان التحیتا در استان الحدیده یمن را هدف قرار دادند.
همچنین، در پی حمله مزدوران متجاوز به منطقه الغرس در شهرستان التحیتا یک شهروند یمنی زخمی شد.
در خبری دیگر؛ نیروهای ائتلاف متجاوز با 5 گلوله توپ منطقه الجاح در شهرستان بیت الفقیه واقع در استان الحدیده را هدف قرار دادند.

شهادت 5 نفر از اعضای یک خانواده در حمله به صعده
منابع یمنی از جان باختن یک خانواده پنج نفره در حمله هوایی عربستان سعودی به استان صعده خبر دادند.
اعضای یک خانواده 5 نفره یمنی روز دوشنبه در حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک خودرو در استان صعده واقع در شمال این کشور جان خود را از دست دادند.
شبکه المسیره گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی این خودروی در حال حرکت را در شهرستان «کتاف» استان صعده هدف قرار دادند که در نتیجه آن، پنج نفر از جمله یک کودک و یک زن باردار کشته شدند.
روز دوشنبه همچنین یک غیرنظامی دیگر یمنی در حمله هوایی به منطقه غمار شهرستان مرزی رازح در صعده کشته شد.

بیش از 30 حمله هوایی به یمن، ظرف 12 ساعت
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی ظرف 12 ساعت، بیش از 30 بار به چند استان مختلف یمن حمله کرده‌اند.
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که ائتلاف سعودی در 12 ساعت گذشته، بیش از 30 بار به چند استان حمله هوایی کرده است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «جنگنده‌های سعودی در این 12 ساعت، بیشتر مناطق صعده و حجه را هدف قرار دادند که در پی آن شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند».
وی تاکید کرد که ائتلاف سعودی حمله به جبهه‌های مرزی یمن را تا حد زیادی افزایش داده است، اما با این وجود شبه‌نظامیان ائتلاف نتوانسته‌اند پیشروی کنند.

هلاکت صدها نظامی ائتلاف متجاوز سعودی بدست نیروهای یمنی
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین, در عملیات گسترده نیروهای مسلح یمن در منطقه ملاحیظ بین صعده و جیزان, بخش بزرگی از مواضع و مناطق تحت سیطره متجاوزان ائتلاف سعودی به کنترل نیروهای یمنی درآمد.
منابع نظامی اعلام کردند نیروهای مسلح یمن در این عملیات، دو لشکر نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را محاصره کردند که منجر به کشته، زخمی و اسیر شدن صدها نظامی ائتلاف متجاور سعودی شد.

 پوشک، آبروی نظامیان سعودی را برد!
اخیرا ویدئویی در رسانه‌های عربی منتشر شده است که نشان می‌دهد ارتش سعودی در جنگ با مجاهدین یمنی با خود بسته‌های پوشک حمل می‌کرده اند!

اسارت ده‌ها متجاوز سودانی به دست نیروهای یمنی
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ده‌ها متجاوز سودانی را به اسارت گرفتند.
به گزارش المسیر، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرا امروز دوشنبه از اسارت گروهی از نظامیان سودانی به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه حیران در استان حجه خبر داد.
از سوی دیگر علمای یمن امروز دوشنبه اعلام کرد که جنایت شکنجه اسرا از سوی ائتلاف متجاوز سعودی تا مرگ بیانگر شیوه گروه تروریستی داعش است.
کمیته ملی امور اسرا روز شنبه اعلام کرد که سه نفر از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر اثر شکنجه از سوی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در مأرب به شهادت رسیدند.

سودان به اعزام نیرو برای جنگ در یمن ادامه می‌دهد
نظام جدید سودان همچنان هزاران نفر از فرزندان سودان را وارد جنگ بیهوده یمن می‌کند تا به عربستان و امارات خدمت کند
رئیس کمیته ملی امور اسیران در جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینکه سودان تحت قیمومیت عربستان و امارات است نوشت نظام جدید نیز به اعزام هزاران جوان سودانی به جبهه‌های نبرد در یمن ادامه می‌دهد.
عبدالقادر مرتضی در جدیدترین توئیت‌های خود نوشت: دلاورمردان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک هفته پیش گروهی از نظامیان سودانی را در جبهه حجّه به اسارت در آورند و ان شا الله موفقیت‌های آینده بزرگتر خواهد بود. مردم سودان با انقلاب مردمی خود توانستند از عمر البشیر (رئیس جمهور مخلوع سودان) خلاص شوند، اما تاکنون نتوانسته اند از قیمومیت عربستان و امارات خلاص شوند، زیرا نظام جدید سودان همچنان هزاران نفر از فرزندان سودان را وارد جنگ بیهوده یمن می‌کند تا به عربستان و امارات خدمت کند.

نظر شما